Ford se pouští do mohutné restrukturalizace, významně dopadne na evropskou pobočku | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Ford se pouští do mohutné restrukturalizace, významně dopadne na evropskou pobočku

Michal Tomeš

Michal Tomeš

Automobilka Ford v Evropě oficiálně spustila změny, které mají vést k zvýšení zisků a podílu na trhu. Společnost do vedení nasadila nové manažery, jež mají naplnit nové strategie společnosti v čele se změnou modelové nabídky. 

Šéfovat restrukturalizaci v německém vedení firmy má Gunnar Herrmann, který dříve zodpovídal za kvalitu výroby evropského Fordu. Na stejnou pozici v Británii pak usedne dlouholetý manažer vývoje Graham Hoare. Hlavní cíl dvojice je přitom jasný. Mají společnosti pomoci dosáhnout EBIT marže šesti procent.

K dalším krokům důležitým pro restrukturalizaci bude firma přistupovat v následujícím roce, nejčastěji se ale hovoří o proměně nabídky vozů. Z ní mají zmizet ty nejméně ziskové, jejich místo přitom zaujmou především vozy SUV, jež automobilkám napříč světem vydělávají dlouhodobě nejvíc.

Kromě vývoje zbrusu nových modelů se Ford zaměří také na investice do autonomního řízení. Na něm by podle informací Bloombergu mohl Ford spolupracovat s koncernem Volkswagen, stejně jako na výrobě užitkových vozů. Analytici společnosti Morgan Stanley očekávají, že investice mají v rámci globálního restrukturalizačního plánu dosáhnout asi jedenácti miliard dolarů (přes 240 miliard korun), z nichž významnou část spolkne právě evropská pobočka Fordu, která v uplynulém kvartálu prodělala přibližně 245 milionů dolarů.

Železniční dopravce AWT získal majoritní podíl ve slovinské firmě Primol-Rail

V minusu by měla automobilka skončit i v rámci celého roku, předpokládají se však červené výsledky i pro následující období. Kromě silné konkurence automobilce dělá problém také nejistota kolem brexitu nebo horší situace v Turecku a Rusku.

Kromě investic má být řešením také mohutné propouštění, analytici sice hovořili o zrušení až 25 tisíc pracovních pozic, přičemž většina jich má ubýt v Evropě, to ale zástupci Fordu nepotvrdili. Firma naopak potvrdila, že dojde ke snížení produkce ve dvou evropských továrnách, celkem jich společnost v Evropské unii provozuje pět, další vlastní v Rusku a Turecku.

Analytici očekávají, že restrukturalizace Fordu bude muset být ještě intenzivnějši, než jak k ní přistoupil americký koncern General Motors. Ten kvůli nutným investicím oznámil uzavření pětice továren po celém světě.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!