Ve srovnání s předešlým rokem stoupl celosvětový prodej GM o 0,2 procenta. Hlavním trhem je pro automobilku nadále Čína. GM a její společné podniky tam loni dodaly rekordních 3,6 milionu vozidel, o pět procent více než předloni. Dnes GM v Číně otevřela továrnu na výrobu luxusních vozů Cadillac.
Dodávky ve Spojených státech stouply o pět procent na více než tři miliony aut. Na třetím hlavním trhu v Brazílii se ale loni snížily o třetinu. Evropská značka Opel/Vauxhall zaznamenala loni nejlepší prodejní výsledky za poslední čtyři roky. Na celém světě dodala přes 1,1 milionu vozidel, a to navzdory strategickému odchodu z Ruska, uvedla GM v dnešním sdělení.
GM byla desítky let jedničkou na světovém automobilovém trhu, po bankrotu v roce 2009 ale o toto postavení přišla. Štafetu přebrala japonská skupina Toyota. Ta minulý měsíc odhadla, že prodej by měl za rok 2015 mírně klesnout na 10,1 milionu vozů. Volkswagen, největší evropská automobilka a dvojka na světovém trhu, zaznamenala loni první pokles prodeje od roku 2002. Odbyt vozů skupiny se z předloňského rekordu 10,14 milionu snížil o dvě procenta na 9,93 milionu. Koncern bojuje s následky emisního skandálu, loni ho ale trápila i slabá poptávka v Číně.
GM se spojila s Lyftem
GM hledá způsoby, jak se prosadit ve sféře způsobů dopravy budoucnosti. Nedávno vstoupila do strategické aliance s provozovatelem alternativní taxislužby Lyft, zaměřené mimo jiné na budoucí samořiditelná auta, tedy vozy bez řidiče.
Dnes GM představila službu sdílení vozidel s názvem Maven. Její uživatelé budou pomocí aplikace v mobilním telefonu moci v daném městě najít a rezervovat si vůz k dalšímu využití. Auto stejným způsobem odemknou a zamknou. Pomocí aplikace budou také moci ovládat další funkce, jako je nastartování nebo klimatizace. Služba bude stát mezi šesti a 12 dolary na hodinu v závislosti na velikosti vozu, uvedla agentura AFP. Jako první ji budou moci vyzkoušet ve městě Ann Arbor v Michiganu. Časem by měla být dostupná i v některých velkých amerických městech, ale také v Berlíně a ve Frankfurtu, napsal list Financial Times.