Jeden z největších obchodů v autoprůmyslu je na spadnutí, blíží se klíčová jednání Opelu s PSA

Opel

Opel Zdroj: Reuters

Citroën DS4 Racing
Peugeot Citroën hlásí za únor meziměsíční propadprodeje 15,5 procenta
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Opel Insignia Sports Tourer
7 Fotogalerie

Jeden z největších obchodů v automobilovém průmyslu za poslední roky se možná chýlí svému konci. Nákup automobilky Opel, kterou od amerického automobilového gigantu chce získat francouzský koncern PSA, by mohl být oznámen už příští týden. Ke klíčovým jednáním totiž manažeři obou stran zasednou v průběhu blížícího se víkendu.

S informacemi o jednáních přišly zpravodajské servery Bloomberg a Reuters, jež se odkazují na nejmenované zdroje obeznámené se situací. Veřejné oznámení o akvizici je údajně naplánováno na pondělí, avšak kvůli komplexnosti a složitosti projednávaných témat může dojít k oddálení tohoto termínu. Automobilky jednání potvrdily, avšak nekomentovaly otázky na to, co se bude během schůze řešit.

Jedním z hlavních témat jednání má být penzijní fond automobilky Opel. Už dříve totiž vyšlo najevo, že důchodové závazky automobilky jsou podfinancovány, a to až o devět miliard dolarů. Francouzský koncern PSA sestávající z automobilek Peugeot a Citroen tak chce, aby General Motors převzal za nedostatečné financování aspoň částečnou zodpovědnost.

Dalším klíčovým bodem jednání by mělo být financování nákupu německého výrobce. Hodnota automobilky se pohybuje kolem dvou miliard eur (54 miliard korun). Podle zdrojů je tak v budoucnu pravděpodobná snaha o snížení provozních nákladů. Dalším krokem může být další propojení vývojových oddělení Opelu a PSA nebo společné nákupy dílů.

Obě automobilky totiž na společném vývoji vozů spolupracují již pět let. Jedním z prvních společných modelů je tento týden představený Opel Crossland X. Ten využívá nové společné platformy včetně pohonných jednotek PSA.

Pokud k akvizici nakonec skutečně dojde, stane se nově vzniklý koncern druhou největší evropskou automobilkou po německém Volkswagenu. „Máme možnost vytvořit šampiona evropského automobilového průmyslu, který rychle překročí pět milionů vyrobených vozů ročně,“ řekl dříve ředitel PSA Carlos Tavares.