Jihokorejská automobilka Ssangyong chystá vstup na americký trh

SsangYong Rodius (Repro AutoRevue.cz)

SsangYong Rodius (Repro AutoRevue.cz)

Jihokorejský výrobce aut Ssangyong se podle svého výkonného ředitele Choi Johng-sika chystá vstoupit na americký trh. Společnost, kterou vlastní indická automobilka Mahindra & Mahindra, by se o životně důležité prosazení ve Spojených státech mohla začít pokoušet od roku 2019.

O plánované expanzi Ssangyong se hovoří už delší dobu, poprvé však zazněl předpokládaný termín. Choi Johng-sik však připouští, že podnik posílá do velkého rizika. „Myslíme si, že vstup do USA nás buď nakopne, nebo úplně zničí,“ přiznává výkonný ředitel. „Celou věc proto musíme probrat s Mahindrou.“

Sladit rozhodnutí s mateřskou společností přitom může být velký problém. Pawan Goenka, výkonný ředitel indické automobilky, se už dříve nechal slyšet, že vstup na americký trh zatím není na pořadu dne. Místo toho se Ssangyong měl zaměřit na výrobu aut v Číně.

Jihokorejský výrobce automobilů teď má podle svého ředitele tři roky čas na přípravy a na americkém trhu by se mohl objevit někdy na přelomu let 2019 a 2020. Pokud by se k takovému kroku odhodlal, bude zvažovat změnu názvu.

Ssangyong by si krokem do Spojených států chtěl vynahradit neúspěch v Rusku. Tam v roce 2013 ještě poslal přes 35 tisíc vozidel, následující rok už však snížil export o 41% a od začátku roku 2015 jej kvůli nestabilnímu rublu úplně pozastavil.