Pro Tatru jde podle něj o první zakázku takového rozsahu do Mexika minimálně za posledních 15 let. Automobilka ji získala díky vítězství ve výběrovém řízení. „První dodávka těch vozidel právě sjíždí z výrobní linky. Vozidla ještě prodělají přípravu před cestou přes oceán,“ řekl ředitel.
Galerie: Tatra Phoenix, jeden z posledních modelů automobilky
Jde o reference
Část automobilů jsou vyprošťovací vozy, další je připravená pro jiné nástavby. Část těchto nástaveb dodá automobilka, část si zajistí zákazník přímo na místě. „Rádi bychom, aby ta referenční zakázka založila dobrou zkušenost uživatelů v Mexiku s našimi vozy, abychom tam mohli opakovaně dodávat,“ řekl Karásek.
Tatru dnes podle vedení automobilky v Mexiku nikdo nezná. „S dobrými referencemi můžeme oslovit i další sektory, jako je stavebnictví nebo zemědělství, prostě sektory, ve kterých je Tatra silná,“ řekl David Pipal, který má v Tatře na starosti speciální projekty. Velký potenciál vidí automobilka například v těžebním průmyslu. Vozidla se uplatňují v oblastech s komplikovanými terény.
Tradiční výrobce nákladních vozidel |
---|
Tatra je tradičním výrobcem nákladních vozů. Od loňského roku patří společnosti Tatra Trucks, kterou vlastní z 65 procent Jaroslav Strnad a ze 35 procent společnost Promet Tools Reného Matery. Automobilku získali v dražbě, kam se dostala kvůli dluhům. V loňském roce Tatra vyrobila 763 kompletních vozidel, což bylo nejvíce od roku 2008, prodala jich 722. |
V posledních 20 letech automobilka podstatnou část svých vyrobených vozidel dodávala v rozloženém stavu. Letos prodá asi 840 vozidel. Tatra zaměstnává 840 lidí, dalších téměř 600 zaměstnanců mají dceřiné firmy Taforge a Tafonco. |