Lada slaví padesátiny. Podívejte se na unikátní snímky

Výrobní linka Lady Kaliny

Výrobní linka Lady Kaliny Zdroj: Trubin Valera, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Lada Niva Tsarina
Lada Niva Tsarina
Lada Niva Tsarina
Lada Niva Tsarina
Lada Niva Tsarina
7
Fotogalerie
Prvním modelem automobilky z Toljatti byl VAZ 2101, známý též jako žigulík. Auto vzniklo úpravou Fiatu 124

Letos je tomu padesát let, co představitelé Sovětského svazu v květnu 1966 podepsali s Fiatem dohodu o výstavbě nové automobilky na zelené louce. Výsledkem podepsané smlouvy se stal výrobce dnes nazvaný AvtoVAZ. Ten letošní jubileum mimo jiné připomíná unikátními snímky z výroby svého prvního modelu, VAZu 2101.

PODÍVEJTE SE NA UNIKÁTNÍ SNÍMKY Z VÝROBY ŽIGULÍKU

Produkce VAZu 2101 byla zahájena až v dubnu 1970, čtyři roky od podpisu smlouvy o licenční výrobě. První sériové vozy sjely z linky v září téhož roku. Jako místo výroby bylo už předtím vybráno město Stavropol, které už v roce 1964 bylo přejmenováno na Togliatti (v češtině Toljatti), na počest Palmira Togliattiho, slavného předsedy italské komunistické strany. Výhodou této lokace bylo příznivé klima bez třeskutých mrazů, dobrá infrastruktura nebo silné průmyslové zázemí. Kolem nové továrny následně bylo vybudováno i město pro potřeby tamějších zaměstnanců.

Nová Lada Niva Tsarina