Podle agentury Bloomberg působí Defender v roce 2015 z pohledu regulací, bezpečnosti a dopravních předpisů podobně anachronicky jako hon na lišku. Množstvím vypouštěných emisí navíc dvojnásobně přesahuje evropské normy.
Modelu navíc nesvědčí ani vývoj zákaznických preferencí. Land Rover dosud spoléhal hlavně na statkáře či majitele venkovských nemovitostí. Nezachytil tak rozmach trhu sportovně užitkových vozů, které se stávají oblíbené také u městské vyšší střední třídy.
Vývoj prodejů modelu Defender
Defender jim tak za cenu přes 35 100 dolarů (skoro 890 tisíc korun) nemůže nabídnout víc než svou autenticitu, podotýká Bloomberg. Airbagy, dotykové obrazovky, nabíječky na mobil? Tyto prvky v něm na rozdíl od konkurence chybí.
Poptávka po sportovně užitkových vozech má podle společnosti IHS Automotive během tří let v porovnání se současností vzrůst o 37 procent, prodeje tak dosáhnou 26 milionů aut za rok. Prvním dokladem snahy získat část lukrativního trhu je loňské uvedení modelu Land Rover Discovery Sport.
Podívejte se na jízdní vlastnosti Defenderu 110 v těžkém terénu