Modernizovaný Superb zlevnil o deset tisíc

Příď vozu je výraznější, s širší maskou chladiče i zcela nově tvarovanými předními světlomety.

Příď vozu je výraznější, s širší maskou chladiče i zcela nově tvarovanými předními světlomety. Zdroj: Skoda Auto

Obě karosářské varianty potvrzují modelu Superb pozici vlajkové lodi značky.
Nový design mají zadní svítilny - pro značku typický tvar písmene C je dnes ještě výraznější.
Dva trojúhelníkové segmenty na zádi jsou dalším nezaměnitelným znakem nového designu značky Škoda
4
Fotogalerie
Modernizovaná Škoda Superb bude s cenou začínat na 539 900 korunách, což je o 10 tisíc méně než u nynější verze. Základní cena je tak o 90 tisíc korun vyšší než u konkurenčního Fordu Mondeo nebo 80 tisíc nižší než u VW Passat. Cena je srovnatelná například s vlajkovým modelem i40 korejské značky Hyundai. Modernizovaná verze Superbu se v Česku bude prodávat od 29. června.

Na českém trhu se současně se sedanem objeví nový Superb i ve verzi Kombi. Ta však bude o 30 tisíc korun dražší. Verze s pohonem všech kol, Superb 4×4, bude k dostání za základní cenu od 664 900 Kč. Objednávky začali prodejci Škody přijímat v květnu.

„Nová Škoda Superb je v polovině svého životního cyklu díky rozsáhlé modernizaci ještě atraktivnější než kdykoli předtím,“ uvedl ředitel Škoda Auto ČR Petr Pečenka. Jeden z prvních exemplářů „faceliftu“ Superbu v nejvyšší výbavě Laurin&Klement automobilka chystá pro prezidenta Miloše Zemana. První generace Superbu se objevila v roce 2001, druhá následovala o sedm let později. Celkově automobilka dosud prodala 557 tisíc vozů své vlajkové řady, z toho téměř 36 tisíc na domácím českém trhu.

Omlazený Superb má novou příď a záď s inovovanými světlomety v duchu nové designové linie značky, kterou použila u modelů Citigo, Rapid a naposled u nové Octavie. V interiéru jsou k dispozici nové volanty, látky, vzory potahů sedaček i nové dekory. Vylepšené a zjednodušené je ovládání pátých dveří Twindoor u sedanu, kdy lze buď odklopit celou záď se zadním sklem, nebo pouze kufr.

Motory v novém modelu by měly být podle automobilky až o pětinu úspornější, k čemuž přispívá mimo jiné technologie start-stop s rekuperací brzdné energie. Nejúspornější provedení Superb GreenLine pak spotřebuje 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. Vůz se vznětovým agregátem 2,0 TDI/103 kW bude ve verzi 4×4 dodávaný s ručně řazenou převodovkou, výkonnější verze „čtyřkolky“ 2,0 TDI/125 kW bude poprvé spolupracovat s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Škoda bude Superb dodávat ve čtyřech výbavových stupních. Cena nejvyššího Laurin&Klement bude začínat na 839 900 korunách.