Největší české loděnice stavějí stometrový tanker. Firmu má vytáhnout z krize

Rozestavěný chemický tanker v České loděnici v Děčíně. Plavidlo pro nizozemského zákazníka je dlouhé 110 metrů, široké 11,5 metru a má hmotnost kolem 700 tun.

Rozestavěný chemický tanker v České loděnici v Děčíně. Plavidlo pro nizozemského zákazníka je dlouhé 110 metrů, široké 11,5 metru a má hmotnost kolem 700 tun. Zdroj: ČTK/Zavoral Libor

Chemický tanker Provider z nerezové oceli byl spuštěn na vodu předloni.
Rozestavěný chemický tanker v České loděnici v Děčíně. Plavidlo pro nizozemského zákazníka je dlouhé 110 metrů, široké 11,5 metru a má hmotnost kolem 700 tun.
Majitelka společnosti České loděnice Gayane Gukasyanová (vpravo) pózuje s dcerou 20. srpna 2020 při prohlídce loděnice v Děčíně.
Ředitel společnosti České loděnice Pavel Mráček
Rozestavěný chemický tanker v České loděnici v Děčíně. Plavidlo pro nizozemského zákazníka je dlouhé 110 metrů, široké 11,5 metru a má hmotnost kolem 700 tun.
15
Fotogalerie

Tvrdé ekonomické dopady pandemie postihly i největší tuzemské loděnice. Děčínská společnost České loděnice, jež píše svou historii od poloviny devatenáctého století, přišla téměř o polovinu zakázek. Zachránit by ji však mohly nové kontrakty v čele se zakázkou na obří chemický tanker.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!