Automobilce Nissan, která je druhým největším výrobcem aut v Japonsku pomohl slabší jen a vyšší prodej v Číně a Japonsku. Tržby automobilky stouply o 25 procent na 2,5 bilionu jenů. V Nissanu vlastní podíl 43,4 procenta francouzský Renault.
Zisk japonských automobilek v poslední době podporuje slabší jen, který snižuje ceny japonského zboží v zahraničí a zvyšuje příjmy firem ze zahraničí při přepočtu na domácí měnu. Od počátku letošního fiskálního roku jen vůči dolaru oslabil o téměř devět procent. Nissan, Mazda, Mitsubishi i největší světový prodejce aut Toyota, vykázaly silný nárůst zisků.
Toyota uvedla, že měla v minulém kvartálu více než pětkrát vyšší provozní zisk než před rokem. Podobné nárůsty vykázaly i ostatní automobilky. Například automobilce Mazda Motor stoupl provozní zisk za poslední tři měsíce minulého roku meziročně šestkrát.
Čínský zájem
Japonským automobilkám, kromě slabého jenu, pomohl i silný zájem v Číně. Ta zrušila bojkot japonského zboží, který způsobil spor mezi oběma zeměmi o neobydlené ostrovy ve Východočínském moři. Nissan zvýšil prodej v Číně téměř o čtvrtinu na 294 tisíc vozů. Zároveň - o 16 procent na 151 tisíc - posílil i prodej Nissanu v domácím Japonsku. Zájem o nová auta v zemi podporuje plánované zvýšení prodejní daně od 1. dubna.