Nová ostrá Škoda Fabia? Už jezdí v Česku a bez maskování
Škoda Auto zřejmě chystá limitovanou edici modelu Fabia inspirovanou úspěchy závodní verze Rally2. Na českých silnicích byl zachycen testovací prototyp s charakteristickými prvky, které odkazují na předchozí speciální sérii Edition R5. Automobilka tak může znovu oživit marketingový potenciál jednoho ze svých nejznámějších modelů, píše Auto.cz.
Aktuální Škoda Fabia RS Rally2 ve světě motorsportu navazuje na velmi úspěšné předchůdkyně Rally2 a Rally2 evo (dříve známé jako R5), jež se staly jedněmi z nejúspěšnějších a nejprodávanějších rallyových speciálů světa. I kvůli tomu zamrzí, že Škodovka marketingový potenciál svého nejmenšího modelu úplně nevyužívá. Alespoň zatím.
Od běžné verze se tahle Škoda Fabia liší především černým pruhem mezi zadními světlomety, který dostala již limitovaná série Fabie Edition R5 minulé generace, která svým názvem odkazovala na zmíněnou závodní sestřičku.
Ačkoliv o plánované variantě nemáme zatím bližší informace, můžeme alespoň přibližně vycházet z loňské „limitky“ pro španělský trh. Tamní dovozce si totiž pro své zákazníky připravil moc zajímavou sérii čítající 100 kusů, jež nesla název Škoda Fabia Rally2 by Cohete Suárez podle španělského jezdce Josého Antonia „Cohete“ Suáreze, dvojnásobného španělského mistra v rally.
Vozy se zářivě zeleným lakem Mamba a černými sedmnáctipalcovými disky OZ Racing Superturismo WRC prošel kúrou u německé společnosti ABT, která se specializuje na ladění aut z koncernu Volkswagen. Technici vycházeli ze standardního provedení se čtyřválcem 1.5 TSI, jehož původních 110 kilowattů zvýšili na 140 kW. Sedmistupňová dvouspojka DSG zůstala.
Zadní nárazník je minimálně na první pohled totožný jako u „sportovně“ laděné linie Monte Carlo, bílá fabia od našeho čtenáře se ovšem liší dvojicí koncovek výfuku. Ty konvenční model nemá.
Předchozí Škoda Fabia Edition R5 se vedle exteriéru a interiéru odlišovala především pohonem. Jako jediná v případě třetí generace tohoto modelu totiž nabídla přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI s 92 kilowatty a sedmistupňovou samočinnou převodovkou s dvěma spojkami. Tuhle kombinaci jste si přitom mohli objednat u modelové řady Rapid.