O malá auta není zájem, kolínská TPCA výrazně omezuje výrobu

Poptávka po malých autech v Evropě klesá, tak oficiálně zdůvodnila automobilka TPCA plánované omezení výroby.

Poptávka po malých autech v Evropě klesá, tak oficiálně zdůvodnila automobilka TPCA plánované omezení výroby. Zdroj: Karolina Hnilickova, Sedmicka

TPCA
TPCA
TPCA
TPCA
4
Fotogalerie
Poptávka po malých autech v Evropě klesá, tak oficiálně zdůvodnila automobilka TPCA plánované omezení výroby.

Kolínská TPCA od května snižuje výrobu. Zkrátí pracovní týden na čtyři dny a sníží počet směn ze tří na dvě. Podle odhadů vyrobí 221 tisíc aut, což je o zhruba pětinu méně než vloni.

Změna se dotkne 150 agenturních pracovníků a zaměstnanců s pracovními smlouvami uzavřenými na dobu určitou, uvedl dnes v tiskové zprávě mluvčí automobilky Radek Kňava. Oficiálně firma zdůvodnila omezení výroby nižší poptávkou po malých autech na evropských trzích.

Podle prezidenta společnosti Satošiho Tačihary musí automobilka pružně reagovat a přizpůsobovat výrobu poptávce po malých vozech na evropských trzích. „V této chvíli děláme vše pro to, abychom minimalizovali dopad na kmenové zaměstnance. Jejich zkušeností a odborných znalosti výrobních procesů si velmi ceníme. Pro ty, kteří nebudou mít uplatnění ve výrobě, hledáme jiné uplatnění,“ dodal.

„O konkrétních číslech se zatím nemluví, vedení s odbory zvažuje varianty, jak tyto lidi alternativně zaměstnat,“ řekl předseda odborářů v TPCA Ivo Navalaný. „Jde nám o všechny zaměstnance, ale pokud pracovníkům se smlouvami na dobu určitou jejich platnost vyprší a nové ze strany firmy nedostanou, tak s tím odbory nemohou nic udělat,“ uvedl. Lidí se smlouvami na dobu určitou je ale v podniku podle odboráře minimum. Podle údajů zveřejněných na webových stránkách společnosti automobilka zaměstnává 3000 lidí.

Již loni z automobilky vyjelo o 8,5 procenta vozů méně než v roce 2010, celkem 270 705 vozů. Výsledky podle představitelů společnosti ovlivnil pokles prodejů malých vozů na klíčových trzích západní Evropy. Mezi hlavní odběratele patří Francie, Itálie, Německo, Velká Británie a Holandsko. Na domácím trhu prodeje vozů ale vzrostly. Loňské hospodářské výsledky firma zveřejní v březnu.