Pepsi vykázala pokles zisku i tržeb, slazené nápoje netáhnou

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: CC BY-SA 2.0: SWF Photography

ČTK
Zisk i tržby amerického výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo ve čtvrtém čtvrtletí klesly, překonaly však očekávání. Výnosy v zahraničí oslabil silný kurz dolaru, uvedla firma, mezi jejíž přední značky patří sycené nápoje Pepsi nebo džusy Tropicana.

Tržby se meziročně snížily o jedno procento na 19,95 miliardy dolarů (488 miliard korun). Čistý zisk oslabil o 25 procent na 1,31 miliardy dolarů (32 miliard korun). Zisk na akcii dosáhl 1,12 dolaru, a o čtyři centy tak překročil průměrný odhad analytiků, uvedla agentura AP.

Tržbám pomohl růst pochutin Frito-Lay, ale ne dostatečně

Firmě pomohl růst tržeb divize pochutin Frito-Lay v Severní Americe. Divize, která se na tržbách skupiny podílí více než 20 procenty, si vede dobře a vyrovnává celkově nepříznivý vývoj na trhu nápojů. Akcie PepsiCo díky tomu překonávají výkon akcií hlavního konkurenta Coca-Coly.

Největšímu světovému výrobci nealkoholických nápojů Coca-Cola klesl ve čtvrtém čtvrtletí čistý zisk o 55 procent na 770 milionů dolarů. Rovněž v hospodaření Coca-Coly se nepříznivě odrazil silnější kurz dolaru, tento vliv ale kompenzoval první růst tržeb na severoamerickém trhu za čtyři čtvrtletí.

PepsiCo i Coca-Cola v posledních letech pociťují ústup spotřebitelů od slazených nápojů.