Polský automobilový trh rostl o 9,4 procenta, Škoda se udržela na špici

Škoda Auto

Škoda Auto Zdroj: ctk

ČTK
Prodej osobních a lehkých užitkových automobilů v Polsku se loni zvýšil o 9,4 procenta na 408 257 vozů. V prosinci polský trh vzrostl meziročně o 25,5 procenta a růst zaznamenal devátý měsíc po sobě. Uvedla to dnes polská agentura pro automobilový trh Samar. Nejprodávanější značkou v Polsku je dlouhodobě česká Škoda.

V prosinci bylo v Polsku nově zaregistrováno 43 705 nových vozů. Proti listopadu to bylo o 24 procent více, uvedla Samar podle tiskové agentury PAP.

Předloni prodej vozů v Polsku vzrostl o 12,2 procenta na 372 500 vozů. Mezi nejprodávanější vozy v Polsku patří kromě automobilů Škoda také auta jejího mateřského koncernu Volkswagen a vozy značek Toyota, Opel a Ford.

Prodej automobilů v západní Evropě v loňském roce stoupl o téměř devět procent na 13,2 milionu vozů, odhadla dnes výzkumná společnost LMC Automotive. Silný růst loni zaznamenalo všech pět největších západoevropských trhů, tedy Německo, Británie, Francie, Španělsko a Itálie.

Prodej nových osobních aut na českém trhu loni vzrostl o 20 procent na rekordních 230 857 vozů. Dominantní Škoda Auto zvýšila odbyt o 27 procent na 73 927 vozů a získala téměř třetinový podíl na trhu, oznámil dnes Svaz dovozců automobilů. Domácí automobilky zároveň loni podle předběžných údajů Svazu autoprůmyslu vytvořily nový rekord, když vyrobily téměř 1,3 milionu osobních vozů.