Na mírném růstu se dle výkonného ředitele svazu Jana Veselého podílela zejména zvyšující se výroba mixů piva a limonád a návrat turistů do Česka. Lehká piva s ovocnou příchutí se stala hitem letošní sezóny.
Inspirovány loňským úspěchem citronového piva Staropramen Cool Lemon uvádí nízkoalhoholické nápoje vzniklé smícháním světlého piva a ovocné limonády či džusu na trh postupně další pivovary. Veselý v květnu odhadl, že podíl těchto nápojů na pivním trhu by mohl letos dosáhnout zhruba tří procent.
Loni tuzemské pivovary uvařily o 2,7 procenta více piva než v roce 2010. Zastavil se tak tři roky trvající pokles. Výroba se zvýšila především díky novým pivům na trhu, prodeji piva v PET láhvích a rostoucímu vývozu. Vzhledem k absenci přesných dat od některých pivovarů, které ze svazu v posledních letech vystoupily, neuvádí svaz absolutní čísla, pouze meziroční indexy.
Podle Veselého proto v pololetním číslech chybí z velkých pivovarských skupin pouze údaj skupiny Pivovary Lobkowicz. Ta následně nepřímo potvrdila, že se její výroba vyvíjela v souladu s trhem..
Stále větší oblibě se v Česku těší také silná speciální piva. Odborníci se shodují, že velké pivovary donutila ke zrychlení inovací ekonomická krize, kvůli níž v letech 2009 a 2010 propadla domácí výroba piva bezmála o 15 procent. Inspirací pro velké firmy jsou .