Populární mixy pomáhají pivovarům, produkce vzrostla | E15.cz

Populární mixy pomáhají pivovarům, produkce vzrostla

Ilustrační foto
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: ctk

ČTK, try

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Produkce tuzemských pivovarů v prvním pololetí mírně rostla. Pivovary z Českého svazu pivovarů a sladoven, které se na celkové výrobě podílejí více než 90 procenty, uvařily meziročně o 1,4 procenta piva více. Přes pozvolný růst, který začal již loni, zůstává ale výstav českých pivovarů stále pod úrovní, kterou měl před propadem, jež nastal v důsledku ekonomické krize.

Na mírném růstu se dle výkonného ředitele svazu Jana Veselého podílela zejména zvyšující se výroba mixů piva a limonád a návrat turistů do Česka. Lehká piva s ovocnou příchutí se stala hitem letošní sezóny.

Inspirovány loňským úspěchem citronového piva Staropramen Cool Lemon uvádí nízkoalhoholické nápoje vzniklé smícháním světlého piva a ovocné limonády či džusu na trh postupně další pivovary. Veselý v květnu odhadl, že podíl těchto nápojů na pivním trhu by mohl letos dosáhnout zhruba tří procent.

Sedm spojených

Loni tuzemské pivovary uvařily o 2,7 procenta více piva než v roce 2010. Zastavil se tak tři roky trvající pokles. Výroba se zvýšila především díky novým pivům na trhu, prodeji piva v PET láhvích a rostoucímu vývozu. Vzhledem k absenci přesných dat od některých pivovarů, které ze svazu v posledních letech vystoupily, neuvádí svaz absolutní čísla, pouze meziroční indexy.

Podle Veselého proto v pololetním číslech chybí z velkých pivovarských skupin pouze údaj skupiny Pivovary Lobkowicz. Ta následně nepřímo potvrdila, že se její výroba vyvíjela v souladu s trhem..

Stále větší oblibě se v Česku těší také silná speciální piva. Odborníci se shodují, že velké pivovary donutila ke zrychlení inovací ekonomická krize, kvůli níž v letech 2009 a 2010 propadla domácí výroba piva bezmála o 15 procent. Inspirací pro velké firmy jsou .

Autor: ČTK, try

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.