Prodeje nových osobních vozů vzrostly v Česku víc než o desetinu

Škoda s náskokem válvuje domácí trh v prodejích nových automobilů

Škoda s náskokem válvuje domácí trh v prodejích nových automobilů Zdroj: ctk

Prodeje nových vozů v České republice dosáhly za první tři kvartály letošního roku 123 543 vozů, což je nárůst o 13,2 procenta oproti stejnému období roku 2013. V září 2014 se prodalo 13 901 nových vozů. Největší zájem je o vozy střední třídy.

Vyplývá to ze statistiky, kterou na základě dat z ministerstva dopravy zpracovala společnost Médea Research. „Na rozdíl od údajů Svazu dovozců automobilů jsou tyto informace bez účelových registrací. Jedná se tedy o nejpřesnější čísla vypovídající o trhu s prodanými automobily,“ stojí v úvodu materiálu.

Nejprodávanější značkou za první tři kvartály letošního roku je v Česku podle této statistiky s náskokem Škoda s tržním podílem 33,1 procenta, následovaná Hyundai (11,1 procenta) a VW (8,7 procenta). Nejprodávanějším modelem je Škoda Octavia s náskokem před Škodou Rapid a Škodou Fabia, následují Hyundai i30, VW Golf, Škoda Superb a Hyundai ix20.

Nejvíce prodaných aut je v nižší střední třídě

Nově poskytuje materiál také detailní informace, v jakém segmentu se prodá nejvíce aut, jak se prodeje vyvíjely v jednotlivých měsících roku 2014 a také statistiku prodejů lehkých užitkových vozů.

Nejvíce aut se v tuzemsku prodá v segmentu C, tedy v nižší střední třídě (28 procent vozů), následuje segment B – malé vozy (25 procent). Největší meziroční nárůst však zaznamenávají luxusní vozy.

Meziročně rostou také prodeje lehkých užitkových vozů – o 7,4 procenta, což činí 8626 vozů v prvních devíti měsících roku 2014.

Vývoj prodejů značek automobilů v ČR v meziročním srovnání za tři čtvrtletí 2013 a 2014

Top značky osobních aut 2014Top značky osobních aut 2014 | Ministerstvo dopravyPramen: Ministerstvo dopravy ČR