Prodeje Staropramenu mírně rostou, export přesáhl 600 tisíc hektolitrů

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: E15/michael tomes

Společnost Pivovary Staropramen loni mírně zvýšila prodeje v Česku i zahraničí na 3,16 milionu hektolitrů piva. Meziročně je to o 15 tisíc hektolitrů víc. Za pozitivním vývojem stál především růst prodejů Staropramenu v zahraničí, Braníku v Česku a neustálé hledání nových příležitostí na trhu.

Vývoz Staropramenu se loni zvýšil o osm procent. „Překročení hranice 600 tisíc hektolitrů piva na vývoz je pro nás důležitým milníkem a motivací do budoucna,“ uvedl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Zbyněk Kovář.

V zahraničí se dařilo Staropramenu především na Slovensku, ve Velké Británii a Německu. Firma uvádí, že na některých trzích, jako jsou Británie, Švédsko či Slovensko, je smíchovské pivo nejprodávanější českou importovanou značkou.

Trendem je pivo z plechovky

Prodeje plechovkových piv napříč portfoliem firmě meziročně vyrostly o 26 procent. „Segment retail v Česku i loni pokračoval v růstu. Dále posiloval trend obliby spotřebitelsky pohodlných balení, tj. plechovek a PET lahví. Na tento vývoj trhu firma reagovala investicí 50 milionů korun do rozšíření plechovkové stáčecí linky v pivovaru Staropramen,“ uvedla společnost ve zprávě. Pokles prodeje piva v restauracích se loni na českém trhu zpomalil.

Firma loni spustila nový koncept restaurací s názvem Naše hospoda. Hospodští v rámci konceptu v roce 2014 otevřeli první čtyři podniky. Do budoucna do něj Pivovary Staropramen plánují zapojit desítky hospod především ve středně velkých a menších městech po celé ČR. Již 15 let skupina provozuje formou franšízinku tři desítky restaurací a barů Potrefená husa.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Od roku 2012 je součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta je koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.

Dařilo se i konkurenci

Údaje o celkové loňské produkci pivovarů v Česku nejsou zatím k dispozici. V prvním pololetí loňského roku jejich výstav vzrostl meziročně o tři procenta. Některé velké pivovary již loňská výrobní čísla zveřejnily.

Jednička domácího trhu, Plzeňský Prazdroj, loni podle již dříve zveřejněných informací prodal v Česku a v cizině přes deset milionů hektolitrů piva, meziročně o 4,5 procenta více. Podle společnosti se jednalo o největší růst za posledních pět let. Na domácím trhu posílila největší pivovarnická skupina v Česku asi o čtyři procenta. Loňský prodej v zahraničí zhruba 3,5 milionu hektolitrů zahrnuje také licenční výrobu českého piva v cizině. Pivovarská trojka, skupina Heineken, zatím výrobní výsledky za loňský rok nezveřejnila.

Čtvrtý největší výrobce piva v Česku Budějovický Budvar loni prodal 1,457 milionu hektolitrů piva, nejvíce ve své stodevatenáctileté historii. Především díky exportu výstav jihočeského pivovaru meziročně vzrostl o 2,5 procenta,