RWE se mění. Za sto milionů korun z ní bude Innogy

RWE mění název

RWE mění název Zdroj: Profimedia.cz

Díky novému systému řízení německého koncernu se do Česka snáze dostanou novinky, například koncept chytré domácnosti. Opačný směrem se budou šířit digitální služby a IT systémy.

Česká RWE se od počátku října po vzoru německé matky přejmenuje na Innogy. Čeští zákazníci by se díky této změně mohli rychleji dostat k produktům, které firma nabízí na ostatních evropských trzích.

„Vytvořením Innogy jsme zrušili starý systém řízení po jednotlivých zemích. Teď budeme firmu řídit po jednotlivých funkčních oblastech,“ vysvětluje Martin Herrmann, který zůstává šéfem českéRWE a zároveň je v představenstvu Innogy zodpovědný za obchod. Firma už dělá inventuru produktů, které nabízí ve všech evropských zemích, kde působí. Do Česka by se tak mohl rychleji dostat třeba koncept chytré domácnosti, pro který už Innogy v Německu nabízí technická zařízení pro řízení spotřebičů
a spotřeby energie.

Čtěte také:

Uhlí nepatří do domácností, ale do elektráren, říká Martin Herrmann

RWE v Česku změní název na Innogy, odcházet nehodlá

Naopak z Česka do zahraničí by se mohly rozšířit digitální služby a IT systémy, které vyvinula nebo nasadila tuzemská RWE. „V oblasti digitálních služeb se už teď od nás učí v Německu. Podobně se uvažuje i o přenesení českých systémů bonusů pro zákazníky ve formě pevných finančních částek,“ dodává David Konvalina, který v RWE odpovídá za maloobchod, prodej a marketing. Koncern RWE do Innogy sloučil regulovaný byznys distribuce elektřiny a plynu, maloobchod, energetické služby a obnovitelné zdroje. Věří, že těmto oblastem bude patřit budoucnost energetiky. Pod starou značkou RWE zůstane v Německu jen výroba v uhelných a jaderných elektrárnách a velkoobchod s plynem.

V říjnu vstoupí Innogy na burzu prodejem desetiny akciového podílu. Dividendy z Innogy, která by měla vyplácet až osmdesát procent čistého zisku, a případný další prodej akcií nově nazvané části by měly koncernu RWE zajistit dostatek zdrojů pro postupný útlum konvenční výroby elektřiny.

V Německu se nová dceřiná firma přejmenovala na Innogy od září. V Česku odstartovala kampaň, která novou značku představí zákazníkům. „Na kampaň a změnu značky jsme vyčlenili sto milionů korun,“ uvedl Konvalina.