RWE v novém. Pod značkou Innogy vydělá přes 4 miliardy eur

Detail podzemního zásobniku RWE

Detail podzemního zásobniku RWE Zdroj: ctk

Už za měsíc se z německého energetického koncernu RWE stane Innogy. Pod touto značkou bude vystupovat byznys budoucnosti, do něhož podle vedení firmy patří regulovaný přenos a distribuce elektřiny a plynu, prodej energií koncovým zákazníkům či obnovitelné a decentralizované zdroje. Teď RWE naznačilo, kolik bude nová značka vydělávat.

V letošním roce se provozní zisk v Innogy vyšplhá na 4,1 až 4,4 miliardy eur. Loni ještě jako samostatné dcery vydělalo Innogy 4,5 miliardy eur. Na tuto laťku se má firma vrátit příští rok. Platí tak původní očekávání, že zisky Innogy mají do budoucna přispívat k postupnému útlumu konvenční energetiky, která bude dál vystupovat pod původním jménem RWE.

Právě uhelné, plynové a jaderné elektrárny spolu s velkoobchodem s energiemi mají letos přispět k provoznímu zisku celého koncernu částkou 1,1 miliardy eur. Konvenční nohu byznysu ovšem drží nad vodou hlavně obchodování na burzách. Fosilní elektrárny se potýkají už několik let s prudkým propadem příjmů kvůli klesající ceně elektřiny a kvůli tomu, že je z trhu vytlačují solární a větrné elektrárny. Čtyři jaderné elektrárny bude muset RWE podle rozhodnutí vlády postupně odstavit a zaplatit jejich likvidaci.

Na přelomu září a října prodá mateřská společnost RWE AG deset procent dceřinné společnosti Innogy na burze a o tuto částku navýší její kapitál. Zatím však budou investoři s novým jménem kupovat přece jen starý byznys. Energetické technologie budoucnosti se na provozním zisku Innogy letos budou podílet jen málo. Obnovitelné zdroje dodají 0,6 až 0,8 miliardy eur. Hlavní část zisku pochází z regulovaných odvětví přenosu a distribuce elektřiny a plynu, které vytvoří letos provozní zisk 2,5 až 2,7 miliardy eur. Na prodeji energií koncovým zákazníkům by měla Innogy vydělat 1 až 1,2 miliardy eur.

V Česku se skupina RWE přejmenuje na Innogy na začátku října. V nových barvách a s novým logem už firma vystupovala na karlovarském filmovém festivalu. Reklamní kampaň s novou značkou spustí v září. „Z Česka rozhodně odcházet nechceme. Se startem zářijové kampaně oslovíme zákazníky s novými nabídkami a produkty,“ říká mluvčí RWE Martin Chalupský. Odlivu zákazníků kvůli změně značky se firma nebojí.