Škoda Octavia bude pro čínské zákazníky nabízena se dvěma efektivními benzinovými agregáty 1,4 TSI a 1,6. Výroba začne v závodě Volkswagenu v Šanghaji během jara. Vedle liftbacku bude Octavia k dostání i jako kombi a v provedení Scout. Od evropské verze se čínská Octavia liší především použitím různých chromových prvků a také jiných materiálů v interiéru vozidla.
Modernizovaný SUV Yeti má pro místní trh zvýšený rozvor náprav o šest centimetrů kvůli většímu prostoru na zadních sedadlech. Na přání se v Číně u yetiho montuje rezervní kolo na páté dveře. K dispozici bude se třemi benzinovými motory, a to o objemu 1,6 litru, nabízeným exkluzivně pro městskou verzi, a motory 1,4 TSI, nebo 1,8 TSI.
OBRAZEM: Škoda na autosalonu v Pekingu
Čína je největším automobilovým trhem světa a jedním z nejrychleji rostoucích, autosalon tak láká množství vystavovatelů a svým významem se už několik let řadí po bok autosalonů v Detroitu, Ženevě a ve Frankfurtu. Letos se autosalonu účastní více 2000 vystavovatelů ze 14 zemí světa kteří zde plánují představit 120 novinek.
Organizátoři očekávají, že autosalon přiláká 800 tisíc návštěvníků, z toho 702 tisíc z Číny. Velkým tématem letos jsou elektrovozy. Celkem zde má být představeno 79 vozů s alternativním pohonem. Autosalon končí 29. dubna.
Za celý loňský rok prodej osobních aut v Číně vzrostl o 16 procent na 17,9 milionu. Včetně nákladních aut a autobusů byl loni prodej vyšší o 14 procent. Čínský svaz výrobců automobilů (CAAM) očekává, že letos se prodej aut v zemi zvýší o osm až deset procent.
Růst pokračoval i v prvním čtvrtletí letošního roku, trh posílil o deset procent na 4,9 milionu vozů. Celkový prodej všech dopravních prostředků stoupl o 9,2 procenta na 5,9 milionu vozů.