Škoda Electric spolu se Solarisem dodá trolejbusy do Budapešti

Až 30 trolejbusů typu Škoda 26Tr dodá do Sofie Škoda Electric v modrožlutobílé barvě.

Až 30 trolejbusů typu Škoda 26Tr dodá do Sofie Škoda Electric v modrožlutobílé barvě. Zdroj: Skoda Electric

Plzeňská Škoda Electric dodá spolu s polským Solarisem 24 nových trolejbusů do Budapešti. Součástí kontraktu je i opce na dalších 84 trolejbusů. Celková hodnota zakázky tak může činit až 1,7 miliardy korun. Škodovka zajistí dodávku kompletní elektrické výzbroje a finální montáž vozidel.

„Dodávka 24 trolejbusů se uskuteční v druhé polovině roku 2015. Jde o 14 trolejbusů o délce 12 metrů a deset kloubových vozů osmnáctimetrových,“ uvedl ředitel divize Trolejbusy Karel Majer.

Konsorcium Škoda Electric a Solaris zvítězilo v konkurenci místního výrobce a dalších producentů, například z Ruska. Projekt nových trolejbusů pro Budapešť je financovaný z fondů EU. Jde o moderní, plně nízkopodlažní vozidla s karosérií Solaris. Všechny vozy jsou klimatizované. Mají baterie pro jízdu nezávislou na trakčním vedení. Kromě kamerového systému je zajímavostí také speciální informační systém, který počítá váhu cestujících.

Trolejbusy Škody Electric míří i do USA či Itálie
Škoda letos uspěla také v Itálii, kde se bude podílet na dodávce 49 trolejbusů pro Boloňu, v americkém městě Boston uzavřela kontrakt na kompletní modernizaci 32 kloubových vozů a v Bratislavě uplatnila opci na 40 škodováckých vozů a zamíří jich tam celkem 120.
Letošní výroba zhruba 300 trolejbusů, trojnásobná oproti loňsku, bude tvořit 60 procent tržeb, které letos vzrostou na rekordních 6,5 miliardy korun. To je téměř dvojnásobek oproti loňsku.

„Od roku 2007 jsme do Maďarska dodali trolejbusy například pro Debrecín, Szeged a Budapešť, kde jsme se rovněž podíleli na dodávce metra. Navíc do Miškovce teď míří poslední z 31 nízkopodlažních tramvají ForCity,“ uvedl viceprezident pro obchod skupiny Škoda Transportation Zdeněk Majer. Celkově uzavřela Škoda v Maďarsku, které je pro ní jedním z klíčových trhů, kontrakty za více než pět miliard korun.