Škodě Auto vzrostl provozní zisk o pětinu

Škoda Auto

Škoda Auto Zdroj: ctk

ČTK
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v letošním prvním pololetí zvýšila provozní zisk meziročně o 22,8 procenta na 522 milionů eur (více než 14 miliard korun). Důvodem nárůstu byl mimo jiné příznivý pohyb směnných kurzů a nižší náklady na materiál. Tržby automobilky vzrostly o 7,5 procenta na rekordních 6,4 miliardy eur.

Škoda za letošní první pololetí dodala zákazníkům po celém světě rekordních 544 300 osobních aut, meziročně o 4,2 procenta více. „Naše moderní a široká modelová paleta je mezi zákazníky velice úspěšná. S dobrým vývojem prodejů v západní a střední Evropě se nám podařilo kompenzovat těžkou situaci na trzích v Rusku, na Ukrajině a v posledních dvou měsících také v Číně,“ uvedl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland.

Investice Škody Auto se v prvním pololetí pohybovaly kolem 146 milionů eur. Rentabilita tržeb dosáhla hodnoty 8,1 procenta, v první polovině loňského roku to bylo 7,1 procenta.

škoda má nové modely

Firma v loňském roce představila nové modely Škody Octavia, která je nejprodávanější řadou v historii automobilky. Octavia G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) se začala vyrábět loni v květnu, druhá generace modelu Octavia Scout v srpnu. V listopadu loňského roku pak na první evropské trhy přišla nová generace Škody Fabia, později i ve verzi Combi.

Letos v červnu automobilka začala prodávat novou generaci svého největšího modelu Superb. Výstavní premiéra superbu ve verzi Combi je naplánovaná na září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a hned poté půjde také do prodeje.

Volkswagen zvýšil provozní zisk

Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož je mladoboleslavská Škoda součástí, zvýšil provozní zisk ve druhém čtvrtletí o 4,9 procenta na 3,49 miliardy eur. Největšímu evropskému výrobci automobilů pomohla zlepšující se poptávka po autech na lukrativnějších trzích v západní Evropě a snižování nákladů.

Volkswagen je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě. Skupina, do které spadá také Audi, Seat nebo Lamborghini, již dříve oznámila, že prodej jí během prvních šesti měsíců roku klesl o 0,5 procenta na 5,04 milionu aut. Stačilo to však na to, aby z hlediska prodeje překonala v pololetí japonskou automobilku Toyota, která je největším výrobcem automobilů na světě.