Tanker dostal ve Chvaleticích nový nákladový prostor, loděnice žije z oprav
„Středový segment byl vyroben v loděnici v Lovosicích, ale protože tam nemají dostatečně velký výtah, jímž by jej mohli vytáhnout k přídi a zádi, se loď opravuje ve Chvaleticích,“ uvedl Halouska.
Dělníci starou středovou sekci odřízli a sešrotovali. Nyní na nový segment přivařují původní části, kde jsou strojovna a kabina, a kompletují celou loď. Na závěr ji opatří novým nátěrem. Důvodem výměny středové sekce byl kromě jejího opotřebení také požadavek Evropské unie, aby tankery na chemické látky měly dvouplášťové dno.
Plavidlo Christoph je určeno k plavbě po evropských kanálech a Rýnu, patří německému majiteli. Jeho původní délka byla 80,5 metru, po modernizaci se prodlouží na evropský standard 86 metrů.
Loděnice Chvaletice stejně jako společnost T.I.S.C. jsou součástí holdingového seskupení BGM Group podnikajícího především ve strojírenství. V loděnici se stavějí, v poslední době hlavně opravují, říční nákladní lodě. „V minulosti, když byla větší poptávka, jsme ve Chvaleticích postavili 18 tankerů s dvojplášťovým dnem. Teď je poptávka téměř nulová, takže děláme spíše opravy a menší věci,“ řekl Halouska.