Trolejbusy od Škody Electric se Budapešti osvědčily, město chce další tucet
„Aktuální dodávka je na šest 12metrových trolejbusů a šest 18metrových trolejbusů. Vozidla budou vybavena klimatizací pro cestující, informačním systémem a možností jízdy na baterie na částech linky bez trakčního vedení,“ uvedl. Prvních 24 trolejbusů dodají firmy ve druhé polovině letošního roku. Jde o 14 trolejbusů o délce 12 metrů a deset kloubových vozů 18metrových,“ řekl ředitel divize Trolejbusy Karel Majer.
Trolejbusy pro Budapešť jsou plně nízkopodlažní s karosérií Solaris. Mají kamerový systém, který zajišťuje větší bezpečnost cestujících. Speciální informační systém počítá váhy cestujících.
Pomohly evropské fondy
„Jsou financovány z fondů EU. Zákazník navíc může v následujících letech uplatnit opci na dalších až 72 trolejbusů,“ uvedl obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch. Celková hodnota zakázky by tak mohla činit až 1,7 miliardy korun. Konsorcium zvítězilo v konkurenci místního výrobce a dalších producentů, například z Ruska.
Skupina Škoda Transportation dodala do Maďarska od roku 2007 produkty za více než pět miliard korun. Na konci letošního února úspěšně zakončila dodávku 31 tramvají ForCity Classic pro město Miskolc (Miškovec). Škodovácké trolejbusy jezdí také v Debrecínu a Szegedu. Škodovka se rovněž podílela na dodávce metra do Budapešti.
Škoda Electric s 800 zaměstnanci loni utržila rekordních 6,2 miliardy korun, což byl téměř dvojnásobek oproti roku 2013. Letos plánuje významný světový výrobce trolejbusů prodeje kolem 5,4 miliardy korun. Podnik loni vyrobil rekordních 300 trolejbusů, meziročně trojnásobek, které zajistily zhruba 60 procent ročních tržeb.