Tržby Pivovarů Lobkowicz loni mírně klesly na 1,2 miliardy

Pivo Lobkowicz

Pivo Lobkowicz Zdroj: CC BY 3.0: Viktor Fiala; Wikimedia Commons

Tržby skupiny Pivovary Lobkowicz Group (PLG) loni meziročně klesly o 1,2 procenta na 1,188 miliardy korun. Vyplývá to z předběžných neauditovaných finančních výsledků firmy. V roce 2014 přitom PLG tržby o tři procenta stouply. Na loňském obratu do červených čísel se podílel pokles výnosů z vývozu piva a prodeje sladu či nealkoholických nápojů.

Tržby z prodeje sladu nebo nealko nápojů PLG loni klesly o 9,5 procenta na 69,7 milionu. Tržby z prodeje piva se snížily o 0,6 procenta na 1,118 miliardy korun. Přitom výnosy na tuzemském trhu pivovarům stouply o 4,6 procenta na 926 milionů. Tržby z exportu se ale propadly téměř o pětinu na 192 milionů.

Přes mírný pokles jsou podle PLG loňské výsledky potvrzením solidní pozice skupiny na trhu. „Ke stagnaci v celkových tržbách dochází i přes nárůst celkových objemů prodeje a zdražení, významným vlivem je pokračující přesun prodejů ze segmentu restauračních zařízení do segmentu řetězců,“ sdělila firma.

Velká pětka

Na domácím trhu pomohlo podle PLG i horké počasí, které přineslo v letních měsících rekordní prodeje. Pokles tržeb z vývozu piva souvisel například s ukončením dodávek v kartonovém balení s nízkou marží do Polska a výrazným snížením objemu dodávek do Ruska - téměř o polovinu. Rusko postihla v souvislosti s propadem cen ropy a hospodářskými sankcemi krize.

Pivovary Lobkowicz patří mezi pět největších pivovarnických společností na českém trhu. Zahrnují sedm regionálních pivovarů, a to Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora.

Většinovým vlastníkem PLG je firma Lapasan, v níž má většinový podíl čínská společnost CEFC. Právě na Čínu se chtějí letos Pivovary Lobkowicz soustředit v rámci rozvoje nových trhů.