V Kalifornii vznikla nová značka elektromobilů. Má ambici vyzvat Teslu

Zatím jediný obrázek chystaného auta, který automobilka Faraday Future zveřejnila

Zatím jediný obrázek chystaného auta, který automobilka Faraday Future zveřejnila Zdroj: Repro motortrend.com

pav
Výrobce elektromobilů Tesla Motors má zřejmě novou konkurenci. V Kalifornii bylo založena automobilka Faraday Future (FF), která slibuje chytrou elektromobilitu dostupnou všem. Zhruba rok stará firma je zatím velkou neznámou. Dokázala však přilákat řadu expertů ze světa elektrických aut, mimo jiné i bývalé zaměstnance právě Muskovy Tesly.

Faraday Future s informacemi o svém působení zatím šetří. Prezentuje se jako „startup ze Silicon Valley“, který sídlí v bývalém vývojovém centrum Nissanu ve městě Gardena. V současné době zaměstnává kolem 200 lidí, přičemž podle svého vyjádření nabírá každý týden desítku nových zaměstnanců.

Cíl zní jasně - představit první elektrické vozidlo už v roce 2017. To jsou nemalé ambice na firmu, která zatím nemá ani výrobní prostory, uvádí web Motortrend.com.

Chlubí se týmem zkušených lidí

Zatím není jasné, kdo novou firmu financuje, kdo jí vlastně řídí či jak bude vypadat plánované auto. Firma doposud zveřejnila jen seznam lidí, kteří pro ni pracují. Jde například o Nicka Sampsona (tvůrce šasi Tesly Model S), Richarda Kima (designéra BMW i8 a BMW i3), Silvu Hitiovou (spoluatorku vozu Chevy Volt), Pontuse Fontaeuse (designéra značek Lamborghini, Ferrari a Land Rover), Page Beermanna (designéra BMW) či Portera Harrise (bývalého zaměstnance SpaceX). Jestli něco Faraday Future odlišuje od jiných výkřiků do tmy v elektromobilním průmyslu, pak jsou to právě tato jména, která patří ke špičce v oboru, podotýká Motortrend.com.

Konkurence pro Teslu?

Nová společnost chce oslovit širokou veřejnost autem, které prý bude „luxusnější a chytřejší než Tesla“, tvrdí web VentureBeat. Je však otázkou, zda se automobilce povede ohrozit právě Teslu, která plánuje do roku 2020 prodávat na půl milionu vozů, z nichž většina bude s cenovkou 35 tisíc dolarů (chystaná „lidovka“ pro masy), podotýká BusinessInsider.com.

Jak si všímá BusinessInsider.com, šéf Tesly Elon Musk případnou konkurenci spíš uvítá. Pro Teslu bude údajně výhodné, když na trhu nebude sama. Existují sice elektrické vozy tradičních automobilek, ty však s ohledem na malý dojezd nepředstavují pro Teslu vážnou konkurenci, tvrdí web.

Tesla už před časem ukázala, že stojí o rostoucí trh s elektromobily, když odtajnila všechny své patenty, připomíná BusinessInsider.com. Ohlas však nebyl žádný zázrak.