Volkswagen je v Německu téměř monopolem, jeho šéf pochválil i Škodu

Šéf VW Martin
Winterkorn

Šéf VW Martin Winterkorn Zdroj: ctk

Volkswagen, největší evropská automobilka, v Německu naprosto dominuje. Její podíl na tamějším trhu je bezmála 22 procent, volkswagenů se v německu prodá dvaapůlkrát více než vozů značky Mercedes-Benze, která je v zemi druhou nejsilnější. Agentura DPA se opírá o dnes zveřejněnou studii automobilového experta Ferdinanda Dudenhöffera z výzkumného centra Univerzity Duisburg-Essen. Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn dnes pochválil i dceřinou společnost Škoda Auto za pokračující růst.

VW se vůbec poprvé může pyšnit třemi v Německu nejprodávanějšími modely. Od ledna do září se v Německu prodalo 149 655 modelů VW Golf, 72 251 vozů VW Passat a 70 231 aut VW Polo.

Skupina VW včetně Porsche v roce 2011 dosáhne téměř 37procentní podíl na trhu, uvádí Dudenhöffer. Již za prvních devět letošních měsíců si koncern přišel na 36,7 procenta podílu trhu.

Součástí skupiny je i Škoda Auto. Českou automobilku pochválil Martin Winterkorn v rozhovoru pro list Automotive News Europe. Škoda by měla podle něj v roce 2018 prodávat 1,5 milionu vozidel proti 762 tisícům v loňském roce.

„Škoda je jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek na světě,“ řekl šéf Volkswagenu v rozhovoru. „Ukazuje, jak úspěšná je naše vícebrandová strategie. Škoda je ve své podstatě považována za dostupné, technologicky solidní auto, které výborně ladí s duchem doby. Pokračujeme v posilování jejího postavení vzhledem k tomu, že miliony zákazníků v Číně, Rusku, Indii a Evropě čekají na ty pravé výrobky od Škody,“ prohlásil.