V nové hale bude Volkswagen vyrábět karoserie sportovně užitkových vozidel (SUV) Audi Q7, které patří do výrobního portfolia bratislavského závodu.
V karosárně s denní kapacitou 400 vyrobených karoserií našlo práci více než tisíc zaměstnanců, značnou část produkce ale zajistí téměř tisícovka robotů. „Míra automatizace dosahuje 90 procent,“ řekl u příležitosti slavnostního zahájení výroby v karosárně předseda představenstva slovenské divize Volkswagenu Albrecht Reimold.
Minulý měsíc slovenská továrna Volkswagenu začala budovat další novou karosárnu, kde po jejím dokončení za dva roky bude produkovat karoserie pro SUV Porsche Cayenne. Do této haly společnost investuje půl miliardy eur.
Volkswagen Slovakia | Výroba ve slovenském Volkswagenu
Oba zmiňované projekty jsou součástí dříve ohlášeného balíku investic za 1,5 miliardy eur na roky 2012 až 2016 do rozvoje slovenské divize Volkswagenu, která na Slovensku zaměstnává kolem 10 tisíc lidí. V zemi pod Tatrami se tak řadí k největším zaměstnavatelům.
Automobilový průmysl je jedním z hlavních tahounů ekonomiky Slovenska. Kromě Volkswagenu vozidla montují v zemi také automobilky Kia Motors a PSA Peugeot Citroën.
Koncetrace zemi neohrožuje
Podle premiéra Roberta Fica se nepotvrdily dřívější obavy z orientace Slovenska na výrobu aut. „Neobáváme se této silné koncentrace. Mysleli jsme si, že krize, která přišla před několika lety, bude znamenat ohrožení tohoto průmyslu a ohrožení celého Slovenska. Paradoxně byl to právě automobilový průmysl, který nás táhne,“ řekl Fico novinářům během otevření karosárny Volkswagenu.
Slovensko loni potvrdilo pozici největšího producenta aut na obyvatele, ačkoliv celková výroba vozidel v zemi poprvé od roku 2009 klesla, a to na 971 160 vozidel z rekordních 987 718 aut v roce 2013.