Volvo míří k rekordnímu roku, za úspěchem značky je nová generace SUV
Za úspěch v prvním pololetí může především zvýšení prodejů ve Spojených státech, kde rostly přibližně o čtvrtinu. Dobře si ale s růstem 10,3 procenta vedla také Evropa a Čína, kde se prodalo asi o šest procent automobilů více. Celkem od ledna do června společnost prodala přes 256 tisíc automobilů, za které utržila přibližně 240 miliard korun českých. Celkem prodeje vzrostly o 10,5 procenta.
Úspěchem značky je především nová generace SUV XC90, které se v prvním pololetí prodaly téměř 44 tisíc kusů. Automobilka také očekává, že prodeje v druhém pololetí porostou především kvůli uvedení nového modelu. Tím má být luxusní limuzína S90, kterou bude společnost prodávat také ve verzi kombi s označením V.
„Tento značný nárůst prodejů a zisku nám naznačuje, že se dočkáme rekordního roku. Máme stabilní pozici na důležitých světových trzích, rádi bychom tedy upevnili naši pozici i v dalších regionech,“ řekl prezident společnosti Håkan Samuelsson.