VW chce postavit továrnu na baterie, pravděpodobně v Číně

Volkswagen BUDD-e

Volkswagen BUDD-e

Německý výrobce vozidel Volkswagen chystá výstavbu továrny na vlastní akumulátory. Ty by značky německého koncernu využívaly do svých elektromobilů. Podle serveru Automotive News Europe je největším kandidátem na výstavbu továrny Čína.

Volkswagen Group chce v následujících deseti letech představit 30 čistě elektrických modelů napříč svými dvanácti značkami. To by podle ředitele VW Matthiase Muellera mělo v roce 2025 znamenat až tři miliony prodaných vozidel, jež jsou úplně nebo částečně poháněna bateriemi. Proto je pro celý koncern důležité, aby dokázal poptávku po bateriích sám zpracovávat, nebo se alespoň na výrobě akumulátorů podílet.

A právě Čína je pro Volkswagen podle serveru ANE ideální volbou. V zemi má VW dva spřízněné podniky, Shanghai Automotive a FAW, které by mohly továrnu případně spolufinancovat. Zároveň se čínská vláda snaží o podporu bezemisních vozidel, takže by část produkce mohla v zemi zůstat, což by VW ušetřilo náklady za přepravu a cla.

V současnosti však není jasné, kolik peněz by byl Volkswagen v Číně investovat. Během následujících let totiž do svých akumulátorů bude VW potřebovat ekvivalent 150 GWh. „Na tak obrovský objem výroby by koncern potřeboval přibližně deset továren, každou v hodnotě asi dvou miliard eur (cca 54 miliard korun). To by pro značku mohlo znamenat neúnosnou finanční zátěž,“ uvedl pro ANE nejmenovaný zdroj. Stále se tedy spekuluje také o spolupráci s jinými firmami produkující akumulátory.

Výstavba nové továrny je rovněž spojována s ekologickým skandálem, který značkou otřásl loni. V úterý totiž americké ministerstvo spravedlnosti Volkswagenu nařídilo, aby v budoucnosti investoval dvě miliardy energií do podpory „zelených“ technologií. Celkem bude VW vyrovnání za dieselgate v USA stát 15,3 miliardy dolarů.

Čtěté také: