Z fúze s Volkswagenem nic nebude, ohlásil šéf Fiatu

Italská automobilka Fiat předpokládá, že společně s americkým Chryslerem zvýší do roku 2014 prodej na téměř šest milionů vozů z předpokládaných 4,2 milionu v letošním roce. Uvedl to šéf obou podniků Sergio Marchionne.

Italská automobilka Fiat předpokládá, že společně s americkým Chryslerem zvýší do roku 2014 prodej na téměř šest milionů vozů z předpokládaných 4,2 milionu v letošním roce. Uvedl to šéf obou podniků Sergio Marchionne. Zdroj: bloomberg

Šéf koncernu Chrysler Fiat Sergio Marchionne
Logo automobilky Fiat
Logo automobilky Fiat
4
Fotogalerie

Automobilka Fiat Chrysler (FCA) v současnosti již nehledá partnera pro fúzi a místo toho se zaměří na rozvoj svého podnikatelského záměru. Řekl to včera generální ředitel automobilky Sergio Marchionne.

 

Změnil tak svá dřívější prohlášení, ve kterých tvrdil, že firma hledá nové partnery. V odpovědích na otázky investorů dnes Marchionne také prohlásil, že Fiat Chrysler nevede žádné jednání o fúzi s Volkswagenem, když ještě minulý měsíc hovořil o tom, že spojení obou automobilek je možné.

Marchionne již dlouhou dobu prosazuje slučování v automobilovém průmyslu a analytici se zajímají, zda se mu podaří najít partnera pro Fiat Chrysler ještě před jeho odchodem z čela automobilky na počátku roku 2019.

Minulý měsíc Marchionne prohlásil, že Volkswagen, který je jedničkou na evropském trhu, by mohl nakonec souhlasit s jednáním o spojení s FCA kvůli koupi automobilky Opel francouzskou PSA Group, druhým největším výrobcem aut v Evropě.

Volkswagen, který se stále vzpamatovává z emisního skandálu, původně odmítal snahy FCA. Minulý měsíc však generální ředitel Matthias Müller připustil, že skupina začala být více otevřená k možnosti spojení a vyzval Marchionneho, aby raději jednal přímo s ním než s tiskem.

FCA v lednu v rámci podnikatelského plánu slíbila, že v letošním roce sníží o téměř polovinu svůj dluh z 4,6 miliardy eur (122,7 miliardy korun) na konci roku 2016. Ve snižování dluhu chce pokračovat i v příštím roce, aby byla v lepší pozici pro další případná spojení.

Analytici však stále vyjadřují obavy z vysokého napojení FCA na americký trh, který dosáhl svého vrcholu a ceny se zde začínají snižovat, ale také z nákladů na svolávání aut ke kontrole a možných pokut kvůli emisím, napsala agentura Reuters.