Začala výroba modernizovaného Superbu, ten oproti předchůdci zlevní

Obě karosářské varianty potvrzují modelu Superb pozici vlajkové lodi značky.

Obě karosářské varianty potvrzují modelu Superb pozici vlajkové lodi značky. Zdroj: Skoda Auto

Škoda Auto dnes v závodě Kvasiny na Rychnovsku zahájila výrobu modernizovaného modelu Superb, který je největším modelem v nabídce automobilky. Prodej obou variant Superbu, sedanu a kombi, začne koncem koncem června. Kvasinský závod, v němž 4500 zaměstnanců vyrábí ještě modely Yeti a Roomster, firma rozšířila a modernizovala jeho výrobní linky. Loni závod vyrobil 153 700 vozů.

Omlazený Superb má novou příď a záď s inovovanými světlomety v duchu nové designové linie značky, kterou použila u modelů Citigo, Rapid a naposled u nové Octavie. V interiéru jsou nové volanty, látky, vzory potahů sedaček. Zjednodušené je ovládání pátých dveří Twindoor u sedanu, kdy lze buď odklopit celou záď se zadním sklem, nebo pouze kufr. Motory v novém modelu by měly být podle automobilky až o pětinu úspornější.

Základní cena modernizované verze bude začínat na 539 900 korunách, což je o 10 tisíc méně než u dosavadní verze. Druhá generace Superbu prošla tzv. faceliftem po pěti letech od uvedení na trh. První Superb Škoda uvedla v roce 2001. Celkově automobilka dosud prodala asi 560 tisíc vozů své vlajkové řady, z toho téměř 36 tisíc vozů na domácím českém trhu.

Se zahájením výroby přepracovaného superbu dostaly kvasinská montáž a svařovna nová zařízení. Nové uspořádání má zkušební zařízení na konečné montáži, například pracoviště kontroly geometrie a nový je způsob dodávek náprav pro montáž. Nápravy se nově montují přímo v Kvasinách.

V rámci rozšíření závodu a převedení výroby modelu Roomster ze závodu Vrchlabí do Kvasin byla také letos v lednu dokončena nová logistická hala za několik stovek milionů korun a nová montážní linka pro Roomster. Na letošní rok je naplánována ještě výstavba nové haly pro svařovnu. U ní se podle informací z firmy budou investice pohybovat v řádu miliard korun.

Škoda Auto podle dostupných informací počítá do budoucna s dalšími významnými investicemi do rozšíření závodu. Na pozemcích, které automobilka v sousedství závodu nedávno získala, by mohla vyrůst nová lakovna. Média spekulují o tom, že v Kvasinách by se jako čtvrtá modelová řada mohlo vyrábět velké SUV, jehož vývoj Škoda nedávno potvrdila.

Škoda Auto letos plánuje osm nových nebo modernizovaných modelů. Z produkce kvasinského závodu by to měl být vedle modernizovaného superbu i model Yeti. Škoda chce do roku 2018 vyrábět ročně 1,5 milionu aut. Loni mladoboleslavská automobilka prodala rekordních 939 200 aut, meziročně zvýšila prodej o 6,8 procenta.