Audi vzrostl zisk na 3,4 miliardy eur (94,5 miliardy Kč). Stejně jako zisk vzrostly o desetinu také prodeje na 1,3 milionu vozů této značky. Podle agentury Reuters ale ziskovost Audi v samotném třetím čtvrtletí klesla. Důvodem byly výdaje na továrny a modely. Audi utratila více než jednu miliardu eur za nové závody v Mexiku a Brazílii.
Výzvou je nyní pozice BMW
V letošním roce možná poprvé výroba v zahraničí překoná výrobu v Německu. Celkem chce automobilka do roku 2018 investovat do vývoje modelů, továren a nových technologií 22 miliard eur.
Evropský automobilový trh klesal 6 let, k růstu se vrátil loni |
---|
Evropský automobilový trh roste, ve Francii ovšem prodej nových osobních automobilů v říjnu klesl. Oznámila to dnes tamní automobilová asociace CCFA. Důvěra v ekonomiku se podle ní snižuje a spotřebitelé odkládají nákupy dražšího zboží na později. „Jsme v situaci, kdy všechny indikátory poukazují na odkládání nákupů, klesající důvěru a deflační riziko,“ uvedl mluvčí asociace François Roudier. Ve Španělsku, čtvrté největší ekonomice eurozóny, naopak prodej nových aut v říjnu rostl nepřetržitě již 14. měsíc v řadě. Prodeji aut napomáhá pokračující program dotací na nákup aut. Evropští spotřebitelé v uplynulých letech kvůli recesi a rostoucí nezaměstnanosti omezovali nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Evropský automobilový trh klesal šest let a k růstu se vrátil až loni. Francie za ním ale nadále zaostává. Za prvních deset měsíců roku se prodej nových aut v druhé největší ekonomice eurozóny zvýšil o pouhých 1,4 procenta. |
Audi se na celkovém zisku skupiny Volkswagen podílí zhruba 40 procenty. V roce 2011 překonala v prodeji Mercedes-Benz a stala se druhým největším výrobcem luxusních aut na světě za BMW. Do roku 2020 pak chce odsunout BMW na druhou pozici a stát se jedničkou na trhu.
Vývoj ceny akcií automobilky Audi za 12 měsíců