Zisk Audi vzrostl o desetinu, firmě vychází plán rekordních prodejů

Znak německé automobilky Audi

Znak německé automobilky Audi Zdroj: E15

Německé automobilce Audi v letošním roce vzrostl zisk o deset procent. Značce Audi, která je stejně jako česká Škoda Auto součástí největší evropské automobilové skupiny Volkswagen, se daří prodávat vozy podle cíle na letošní rok. Celkem plánuje Audi letos prodat rekordních 1,7 milionu vozů.

Audi vzrostl zisk na 3,4 miliardy eur (94,5 miliardy Kč). Stejně jako zisk vzrostly o desetinu také prodeje na 1,3 milionu vozů této značky. Podle agentury Reuters ale ziskovost Audi v samotném třetím čtvrtletí klesla. Důvodem byly výdaje na továrny a modely. Audi utratila více než jednu miliardu eur za nové závody v Mexiku a Brazílii.

Výzvou je nyní pozice BMW

V letošním roce možná poprvé výroba v zahraničí překoná výrobu v Německu. Celkem chce automobilka do roku 2018 investovat do vývoje modelů, továren a nových technologií 22 miliard eur.

Evropský automobilový trh klesal 6 let, k růstu se vrátil loni
Evropský automobilový trh roste, ve Francii ovšem prodej nových osobních automobilů v říjnu klesl. Oznámila to dnes tamní automobilová asociace CCFA. Důvěra v ekonomiku se podle ní snižuje a spotřebitelé odkládají nákupy dražšího zboží na později. „Jsme v situaci, kdy všechny indikátory poukazují na odkládání nákupů, klesající důvěru a deflační riziko,“ uvedl mluvčí asociace François Roudier.

Ve Španělsku, čtvrté největší ekonomice eurozóny, naopak prodej nových aut v říjnu rostl nepřetržitě již 14. měsíc v řadě. Prodeji aut napomáhá pokračující program dotací na nákup aut.

Evropští spotřebitelé v uplynulých letech kvůli recesi a rostoucí nezaměstnanosti omezovali nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Evropský automobilový trh klesal šest let a k růstu se vrátil až loni. Francie za ním ale nadále zaostává. Za prvních deset měsíců roku se prodej nových aut v druhé největší ekonomice eurozóny zvýšil o pouhých 1,4 procenta.

Audi se na celkovém zisku skupiny Volkswagen podílí zhruba 40 procenty. V roce 2011 překonala v prodeji Mercedes-Benz a stala se druhým největším výrobcem luxusních aut na světě za BMW. Do roku 2020 pak chce odsunout BMW na druhou pozici a stát se jedničkou na trhu.

Vývoj ceny akcií automobilky Audi za 12 měsíců