Zisk Philip Morrris vzrostl o 21 procent

cigarety, tabák

cigarety, tabák

Čistý zisk nadnárodní tabákové společnosti Philip Morris International vzrostl ve druhém čtvrtletí v meziročním srovnání o 21 procent na 2,4 miliardy dolarů (40,9 miliardy korun) a výrazně se jí zvýšily i tržby. Mateřská firma české tabákové jedničky zdůvodnila zlepšení v dnešní výsledkové zprávě tím, že se jí podařilo zvýšit ceny svých značek.

Zisk na akcii vystoupal na 1,35 dolaru a o 14 centů překročil odhady analytiků dotázaných agenturou FactSet. Tržby společnosti s vlajkovou značkou Marlboro vzrostly o 17 procent na 8,3 miliardy dolarů, což bylo půl miliardy dolarů nad odhady. Firma díky příznivým výsledkům zlepšila odhad celoročního zisku na akcii o 15 centů na 4,70-4,80 dolarů.

V České republice se dodávky cigaret firmě v posledním čtvrtletí snížily o 2,5 procenta, i když celý český trh cigaret v tomto období vzrostl o 3,3 procenta. Podíl společnosti na českém trhu tak klesl o 2,7 procentního bodu na 45,5 procenta, sdělila firma.

Na českém trhu dál klesal podíl levnějších domácích značek koncernu jako Petra. To jen zčásti kompenzoval nárůst podílu značky Marlboro o 0,6 bodu na 7,5 procenta a identický nárůst u značky Red & White na 13,1 procenta.

Philip Morris International je mezinárodní pobočkou společnosti Altria Group, která prodává cigarety Marlboro na americkém trhu. V České republice vlastní firma největšího tuzemského výrobce cigaret Philip Morris ČR. Ten loni zvýšil nekonsolidovaný čistý zisk o 13 procent na 2,43 miliardy korun. Tržby české dceřiné firmy loni klesly o 2,5 procenta a v letošním prvním čtvrtletí se kvůli nižšímu objemu prodeje snížily o 0,8 procenta.