První digitální billboard na oběžné dráze. Ve hře je spolupráce se SpaceX
SpaceX možná bude spolupracovat s kanadským technologickým startupem Geometric Energy Corporation (GEC), který chce na oběžné dráze Země zprovoznit digitální billboard. Konkrétně se jedná o CubeSat s masivní obrazovkou. Ta bude natáčena pomocí selfie tyče a záběry budou živě streamovány na YouTube.
„Mohou existovat společnosti, které chtějí zobrazit své logo… nebo to může být trochu osobnější a umělečtější. Možná budou Coca-Cola a Pepsi bojovat o své logo,“ konstatoval spoluzakladatel a CEO výše jmenované společnosti Samuel Reid.
Koupit si reklamní prostor na oběžné dráze totiž nebude zrovna jednoduché – v první řadě půjde o to, kdo za reklamu dokáže zaplatit více. Dále bude potřebovat tokeny, kterých zatím existuje pět: Gama (určuje jas displeje), Kappa (určuje barvu), Beta (určuje souřadnici X), Rho (určuje souřadnici Y) a Xi (určuje čas zveřejnění).
Podle dostupných informací za tyto tokeny půjde platit i kryptoměnami – typicky Dogecoinem. Muskova firma se však k tomuto potenciálnímu partnerství zatím nijak nevyjádřila. Nelze tedy vyloučit ani možnost, že nakonec žádná spolupráce nebude.
Více čtěte v článku zde >>>