Dálnici D3 u Budějovic chce stavět deset zájemců, cena výrazně spadla

Do tohoto limitu se vešlo všech deset zájemců, nejdražší bylo sdružení firem Colas a OHL s cenou bezmála 1,2 miliardy. „Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a vydá doporučující stanovisko. Práce na zmíněném úseku budou zahájeny v příštím roce na jaře. Konkrétní termín je však závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Úsek Ševětín – Borek je poslední mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi, kde se ještě nekoplo do země. Jinak patří jihočeská D3 k největším staveništím v zemi. Horečně se buduje na severním okraji krajského města, kde dálnice obchvátí předměstí Borek a Nemanice, rozkopány jsou rovněž dva úseky od Veselí na Lužnicí až po Ševětín, kde se nedávno poklepával základní kámen.
Hotovo by mělo být v letech 2018 a 2019, kdy se souvislá D3 protáhne z dnešních 42 kilometrů na téměř 70 kilometrů. V přípravě je rovněž navazující stavba obchvatu Českých Budějovic. Celkově má dálnice D3 měřit z Prahy na rakouské hranice 170 kilometrů, současné vedení ministerstva dopravy předpokládá její dokončení do roku 2025. Problematický je zejména úsek přes Posázaví, kde se dají předpokládat občanské protesty.