Vizualizace představené před deseti lety ukazovaly Nádraží Holešovice ve futuristické podobě. Na střeše nového komplexu měl být dokonce heliport. Podle ČD je však původní projekt už minulostí. Smlouva o projektu totiž předpokládala získání územního rozhodnutí do pěti let od jejího uzavření. Termín vypršel již před čtyřmi lety.
“České dráhy již nejsou s Centrem Holešovice nijak spojeny a Centrum Holešovice nevlastní žádné majetky ČD ani k nim nemá žádná práva,” sdělil mluvčí drah Radek Joklík. Okolní pozemky jsou podle něj v majetku drah, nikdo na ně nemá předkupní právo. “O jejich dalším využití rozhodnou České dráhy po jejich novém zaměření a především po ověření, zda jejich část nepotřebuje SŽDC pro provozování dráhy,” dodal Joklík.
S jakým záměrem Hrdlička a spol. převzali Centrum Holešovice, zatím není jasné. “Tento projekt nemám v naší skupině na starosti,” řekl byznysmen E15.cz.
Lukrativní pozemky
Na realitním trhu se pozemky okolo nádraží považují za jedny z nejžádanějších nezastavěných parcel pro novou výstavbu v metropoli. “Lokalita kolem Nádraží Holešovice má potenciál rozvoje do budoucna. Oblast nabízí excelentní dostupnost a dopravní uzel spojující vlakové spojení, autobusy, metro a tramvaje, spolu s dostupností autem,” uvedla specialistka na komerční nemovitosti Lenka Šindelářová z poradenské společnosti BNP Paribas Real Estate.
Developer Skanska Property aktuálně hned naproti nádraží chystá na severním okraji obřího rozvojového území Bubny nové kancelářské centrum nazvané Visionary. Hlavní slovo má ovšem v Bubnech skupina Orco, kterou před časem ovládnul realitní magnát Radovan Vítek.
Návrh nového Metropolitního plánu Prahy počítá v okolí Nádraží Holešovice s výstavbou až jedenadvacetipatrových budov.
Téma o velkých rozvojových územích v Praze čtěte v pátečním deníku E15.