Prvním záměrem je odklonění dopravy z rušné Strakonické ulice do Nádražní, čímž by se směrem k Vltavě otevřel prostor pro rozsáhlou bytovou výstavbu. Záměr na diskuzi Stavebního fóra představil šéf komise územního rozvoje Prahy 5 Tomáš Homola.
Profitovat by z tohoto plánu mohl například developer Tamir Winterstein, jehož skupina Lighthouse tam připravuje nové byty se společností České přístavy. „Půjde o výstavbu nových bytů v řádu nižších stovek,“ řekl deníku E15 Winterstein.
Než se však v lokalitě kopne do země, proteče Vltavou ještě hodně vody. Spletitá cesta záměru úředním labyrintem sice už začala, ale ještě se mu může přihodit ledacos.
Tunel Jiráskův most–Plzeňská
Druhým velkým plánem smíchovské radnice je vybudování tunelu, který by začínal za Jiráskovým mostem u ulice V Botanice a ústil by v Plzeňské. Praha 5 tím chce dostat pod zem auta, která se teď valí Kartouzskou ulicí za Obchodním centrem Nový Smíchov.
Také v tomto případě je jisté, že se v nejbližších letech stavět nezačne. „Všechno souvisí s dobudováním Radlické radiály,“ dodal Homola.
Sekyrova víra
To developer Luděk Sekyra věří, že na pozemcích mezi autobusovým nádražím Na Knížecí a Smíchovským nádražím začne spolu s Českými drahami stavět o poznání dříve. Změnu územního plánu v této lokalitě měl magistrát řešit naposledy v létě, ale i tento poslední pokus zhatily turbulence ve vedení Prahy.
„Máme šanci, že se dostaneme na prosincové zastupitelstvo. Doufáme, že změnu územního plánu schválí,“ uvedl na Stavebním fóru výkonný ředitel Sekyra Group Leoš Anderle.