Za miliardovou železniční zakázkou v Plzni míří firma Swietelsky

Železniční trať Tábor-Sudoměřice

Železniční trať Tábor-Sudoměřice Zdroj: SŽDC

Montážní vůz SŽDC
Montážní vůz SŽDC
Montážní vůz SŽDC
Železniční trať Tábor-Sudoměřice
5
Fotogalerie

Na Správě železniční dopravní cesty se dnes v krátké době po druhé otevíraly obálky s cenovými nabídkami. Tentokrát se stavební firmy utkaly o více než miliardovou zakázku na přestavbu plzeňského železničního uzlu ve směru na Domažlice. 

Podle informací serveru E15.cz přišla s nejnižší cenou společnost Swietelsky, konkrétně sdružení firem Swietelsky Rail CZ a Swietelsky stavební. Konsorcium nabídlo cenu 1,085 miliardy, když předpokládaná cena investora přesáhla 1,3 miliardy korun.

O lukrativní zakázku usiluje celkem sedm uskupení, s druhou nejnižší cenou přispěchalo sdružení Berger, Alpine a TSS Ostrava (1,096 miliardy), třetí je Metrostav a OHL ŽS (1,149 miliardy). Poslední skončily Eurovia a GJW s cenou přes 1,4 miliardy korun bez DPH.

Plzeňská výpadovka na Domažlice má být součástí budoucího koridoru do Mnichova. Tříkilometrový úsek bude nově dvoukolejný, dostane nové zabezpečovací zařízení a zmizí úrovňový přejezd se silnicí první třídy. 

Tento týden jde už o druhou velkou stavební zakázku na železnici, u které se otevíraly obálky. Už včera došlo ke klání o takzvanou zakázku desetiletí, tedy úsek čtvrtého koridoru Sudoměřice – Votice, kde SŽDC očekávala cenu téměř šest milliard korun.

Nabídky se ale ukázaly o poznání nižší. První skončila společnost OHL ŽS s cenou 4,378 miliardy bez DPH.