Favorit Nekončí: Šéf Galovič myslí na další rozvoj a elektrokola | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Šéf Favoritu Galovič: Nekončíme, navážeme elektrokoly. Budoucnost značky ale komplikují soudy

Michal Šenk

Michal Šenk

Richard Galovič, který stál v posledních letech za znovuzrozením legendární značky kol Favorit, v prohlášení publikovaném na síti LinkedIn vysvětluje, že dosavadní zprávy kolem krachu Favoritu nejsou úplné. Média informovala v minulých dnech o možné insolvenci výrobní části podniku. I přes řadu problémů chce ale Galovič dál kola pod značkou Favorit uvádět na trh.  

V Rokycanech už potřetí skončila výroba legendárního českého kola Favorit. Po dvou předchozích bankrotech zkrachovala také firma Favorit Manufacture, která novou verzi bicyklů vyráběla od roku 2016. Majitel ochranné známky Richard Galovič zadlužený podnik těsně před tím stihl prodat.

Na takové dění kolem populární značky z poslední doby upozornil server Seznam Zprávy. A další média včetně E15.cz pak situaci sledovala a dál sledují.  

Výrobce retrokol Favorit zkrachoval. Značka padla už potřetí, zůstaly jen dluhy

Galovič, který je se značkou spjatý od roku 2011, postupně k ní přivedl několik investorů včetně například Michala Mičky, pak vydal obsáhlé prohlášení, kde současný vývoj ze svého pohledu vysvětluje

V textu tvrdí mimo jiné to, že výroba Favoritů v Rokycanech skončila na podzim 2018. Zhruba v té době se také valná hromada akcionářů Favoritu rozhodla prodat některé své podniky včetně výrobny Favorit Manufacture s.r.o.. Ta nyní pod novým názvem RC Orange podala návrh na insolvenci. O případném úpadku rozhodne soud. 

"Všichni bývalí zaměstnanci společnosti mají vyplacené dlužné mzdy i odstupné v plné výši a nejsou na situaci škodní," tvrdí Galovič s tím, že další věřitelé, pokud je mu známo, nejsou. Podle prohlášení chce pak dál, jen v jiné než dosavadní formě, značku rozvíjet.

NHL v Praze: Stomilionová show, která by se mohla za rok opakovat

"Momentálně pracujeme na uvedení nové modelové řady elektro kol na český a slovenský trh, dále pracujeme na inovacích závodní modelové řady Ultra Custom F1 a F3, které by měli být představeny veřejnosti na jaře příštího roku," píše se závěrem Galovičova textu. Jakým způsobem se to stane, respektive má stát, už ale zřejmé není. 

Tím ovšem košatý příběh kolem současných "patálií" Favoritu nekončí. Má ještě jednu rovinu, která musí firmu tížit. A sice spor Favoritu a designéra některých jeho modelů Petra Nováka. Nároky jednotlivých stran týkající se odměn za použití designu řeší rovněž soudy. A mohou dopadnout buď tak, že se Favority s nárokovaným Novákovým rukopisem budou dál prodávat, ale na druhou stranu může být jejich prodej klidně zakázán nebo omezen. "Žalujeme Favorit o 1,5 milionu korun plus úroky z prodlení a náklady řízení," řekl pro E15.cz Novák. 

"Nikdy nepředložil důkaz o tom, že by kdy nějaké autorské dílo pro Favorit vytvořil a odevzdal," namítá Galovič. 

 

 

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!