Škoda Auto zvýšila odbyt o téměř 19 procent. Rostla nejvíce ze skupiny Volkswagen
Automobilka Škoda Auto ve druhém čtvrtletí zvýšila odbyt meziročně o 18,7 procenta na 271 tisíc vozidel. Oznámil to dnes mateřský koncern Volkswagen. Škoda tak zaznamenala zdaleka nejvýraznější růst odbytu ze všech značek skupiny, která zvýšila čtvrtletní odbyt o 1,2 procenta nad 2,27 milionu vozů.
Škoda vede z hlediska růstu odbytu i v pololetním srovnání. Od ledna do konce června jej zvýšila meziročně o 13,6 procenta na 509 tisíc vozů. Růst celé skupiny Volkswagen za pololetí dosáhl 1,3 procenta nad 4,40 milionu vozidel.
Skupina Volkswagen vykázala růst odbytu na všech trzích s výjimkou Severní Ameriky a západní Evropy. Na severoamerickém trhu jí klesl o 16,2 procenta, na západoevropském pak o 0,7 procenta. Na poptávku ve Spojených státech nepříznivě doléhají cla, celkový odbyt skupiny tak podpořil zájem o elektromobily v Evropě, uvedla německá automobilka.
Němečtí výrobci automobilů usilují o dohodu s administrativou amerického prezidenta Donalda Trumpa, která by nahradila nynější 25procentní clo na dovoz aut a jejich dílů do USA. Pro Volkswagen je americký trh klíčový.
Prodej plně elektrických vozů celé skupiny Volkswagen se ve druhém čtvrtletí meziročně celosvětově zvýšil o 37,6 procenta na 249 tisíc. V Evropě růst činil 72,9 procenta na téměř 190 tisíc vozů. „Tento pozitivní vývoj musíme upevnit tím, že budeme pokračovat v naší úspěšné modelové ofenzivě,“ uvedl obchodní ředitel Volkswagenu Marco Schubert. „Celkově se nám podařilo do konce června mírně zvýšit globální odbyt i přes náročné podmínky,“ dodal.
Škoda ve druhém čtvrtletí zvýšila odbyt bateriových elektromobilů meziročně o 196,8 procenta na 46 tisíc vozů, za pololetí odbyt meziročně vzrostl o 147,8 procenta na 73 tisíc aut. Celá skupina Volkswagen odbyt bateriových elektromobilů za čtvrtletí zvýšila o 37,6 procenta na téměř 249 tisíc vozů, za pololetí pak o 46,7 procenta na 466 tisíc.