Karavany pro všechny. Startup Campiri spouští jejich sdílení pro soukromé osoby | E15.cz

Karavany a obytné vozy pro všechny. Startup Campiri spouští sdílení a plánuje expanzi

Filip Zelenka

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Rostoucího zájmu o obytné vozy a karavany v době pandemie chce využít startup Campiri. Firma dosud fungovala jako zprostředkovatel nabídky tuzemských půjčoven „obytňáků“. Nyní ve spolupráci s pojišťovnou Uniqa umožní i fyzickým osobám, aby mohly své domovy na čtyřech kolech půjčovat jiným. „Naším cílem není nahradit půjčovny, ale doplnit jejich nabídku na trhu a zpřístupnit karavaning širší skupině lidí na českém trhu,“ říká šéf Campiri Lukáš Janoušek.

Zájem o obytné vozy se v posledních měsících výrazně zvedá a má vliv na ceny. „Ceny vozidel se zvýšily v průměru zhruba o pět procent, stejně tak ceny pronájmů. Výrazně zdražily pojistky, a zejména náhradní díly, v některých případech až o osmdesát procent,“ řekl deníku E15 před časem Vladimír Horký, majitel Karavan centra Hykro, jež vozy prodává, půjčuje, servisuje i vykupuje.

Na trhu totiž začal být nedostatek obytných vozů – a to ať už na půjčení, nebo i ke koupi. Vzrůstající trend potvrzuje i počet zaregistrováných obytných vozů a karavanů, kterých bylo o 287 více než za celý loňský rok. Celkově tak letos podle ministerstva dopravy k měsíci červenci na české silnice vyrazilo 1477 nových obytných vozů a 507 přívěsů.

Díru na trhu chce zaplnit startup Campiri, který má v zádech investice v hodnotě 16 milionů od Paula Tesara, skupiny Miton a od andělských investorů Petra Jahna a Evy Janečkové. „V průběhu posledních měsíců se nám bez jakéhokoliv marketingu přihlásilo přes dvě stě zájemců o pronájem jejich obytného vozu,“ uvádí šéf Campiri Lukáš Janoušek.

Jelikož ale obytné vozy mají hodnotu zpravidla přes milion a půl, je havarijní pojištění nutností. Proto se Campiri dohodl na partnerství s pojišťovnou Uniqa. Pojistné se zákazníkovi započítá do částky za pronájem vozidla, o úhradu pojistky se společně podělí majitel s nájemcem vozu. Pronajímatelé nebudou muset mít kvůli speciální pojistce založenou živnost.

Campiri si za zprostředkování pronájmu bude účtovat 20procentní provizi z částky za pronájem. V současné době se ceny pronájmu obytných vozů prostřednictvím Campiri pohybují v rozmezí od 800 korun na den za nejlevnější přívesy až k 3500 tisícům korun za dražší obytné vozy. 

Český startup agregující nabídky pronájmu obytných vozů si na začátku letošního roku vytkl cíl 50milionového obratu, to se ovšem nakonec naplnit nepodaří. „Zájem o pronájem karavanů od počátku roku předčil očekávání jak nás, tak i u samotných půjčoven. Paradoxně dopadl na Campiri takovým způsobem, že v některých termínech letošního roku – především v červenci a v první polovině srpna – reálně nebyly v celé České republice dostupné žádné obytné vozy,“ upřesňuje Janoušek. Campiri tak letos počítá s obratem přes 20 milionů korun.

V současné době také Janoušek oslovuje další investory. „Chceme získat dva až tři miliony eur. Tyto peníze použijeme na zahraniční expanzi a pokračování vývoje platformy a mobilní aplikace, jež bude podporovat ekologické cestování, stane se jedničkou pro pronájem karavanů a bookovaní kempů v regionu střední Evropy,“ přibližuje plány startupu Campiri jeho šéf.

Obytné vozy jsou oblíbené zejména v německy mluvících zemích. V současné době je na trhu nedostatek obytných vozů, jelikož jich výrobci dodali méně, než původně avizovali. „Továrny mají vyprodáno, některé neumožňují objednat vozy dokonce ani na rok 2022. Nedokážeme uspokojit poptávku,“ řekl před pár měsíci deníku E15 majitel firmy Blur Rent Filip Guryča. 

Jaké pojištění si sjednat při cestě do zahraničí? Podívejte se na video. 

Cestovní pojištění: Na co si dát pozor?

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah