Apple zkouší nový postup, jak utajit názvy svých novinek. Registruje je na Jamajce

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: ČTK

Technologický gigant Apple míří na Jamajku. Proč? Registruje zde své nové produkty. 

Pokud Apple nebo jiná firma začne vyvíjet produkt, potřebuje k němu co nejdříve ochrannou známku, která produktu zajistí unikátní název. Ve většině zemí světa je však možné rejstříky ochranných známek prohledávat online, což může znamenat prozrazení připravované novinky. Minimálně ve Spojených státech však lze použít kličku, která firmám zajistí půlroční tajnou registraci ochranné známky.

Vše stojí na paragrafu, který firmám zajistí ochranu zaregistrované známky zpětně půl roku v případě, že tuto známku společnost vlastnila v zahraničí. Firma tedy může trademark zaregistrovat u zahraničního úřadu a až za dalších šest měsíců s ní přijít do USA a na další trhy. A pokud tento zahraniční úřad nenabízí online vyhledávání v databázi, s velkou pravděpodobností zůstane známka v tajnosti.

Apple navíc pro registraci využívá nově založené firmy (shell companies či ready-made společnosti), z nichž následně vlastnictví ochranných známek převádí. Metodu použil v případě Siri, macOS, Apple Watch nebo AirPods.

Web Quartz přišel s přehledem velkých technologických společností, které tuto možnost využívají. Kromě nejaktivnějšího Applu mezi nimi najdeme také Microsoft, Amazon či Google. Mezi oblíbené země pro registraci ochranných známek patří Jamajka, Trinidad a Tobago nebo JAR.

Zajímavostí je, že od roku 2010 Apple tímto způsobem registroval 343 ochranných známek. Google jich za šest let nasbíral 93 a Microsoft 80.


Další články ze světa techniky a médií najdete na webu zive.cz >>>