Apple zůstal nejcennější značkou světa, má skoro stejnou hodnotu jako loňský HDP Česka

Apple

Apple

Apple
Apple
Steve Jobs představuje iPad od Apple
Apple Store
iPhone 7
12
Fotogalerie

Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Hodnota této značky letos stoupla o pět procent na více než 178 miliard dolarů (4,3 bilionu korun), ačkoli firma Apple začala vykazovat pokles odbytu populárních telefonů iPhone. Pro srovnání: podle Světové banky přitom loňský HDP Česka dosáhl podobné hodnoty, a to 181,8 miliardy dolarů.

Vyplývá to z žebříčku stovky nejcennějších značek světa, který dnes zveřejnila výzkumná společnost Interbrand.

Na druhém místě zůstala značka Google, jejíž hodnota stoupla o 11 procent na více než 133 miliard dolarů. Třetí místo si udržela Coca-Cola navzdory poklesu hodnoty o sedm procent na 73,1 miliardy dolarů. Na paty jí ale šlape značka Microsoft, jejíž hodnota se zvýšila o osm procent na 72,8 miliardy dolarů.

Německá značka Volkswagen se v žebříčku propadla ze 35. místa na 40. příčku, její hodnota se snížila o devět procent na 11,4 miliardy dolarů. Volkswagen, jehož součástí je česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Potýká se však s negativními dopady skandálu kolem manipulací s testy emisí.

Společnost Interbrand do výpočtu hodnoty značek zahrnuje například finanční výsledky produktů a služeb nabízených pod danou značkou či vliv značky na zákazníka. Hodnotou značek se zabývá také výzkumná firma BrandZ, v jejímž žebříčku byl letos Apple na vedoucí pozici vystřídán Googlem, upozornila agentura DPA.