Bridgerton, Baby Reindeer i předplatné s reklamou. Netflix maximalizoval zisk a nabral miliony diváků

Streamovací služba Netflix

Streamovací služba Netflix Zdroj: Netflix

av

Netflix v druhém čtvrtletí opět překonal očekávání investorů. Za poslední tři měsíce nabral osm milionů nových předplatitelů a celkově jich tak drží 278 milionů. Streamovací platformě se navíc daří nadále vylepšovat své hospodářské výsledky. Příjmy v druhém čtvrtletí vzrostly meziročně o 17 procent na celkových 9,56 miliardy dolarů, zisk dosáhl 2,15 miliardy dolarů, což je 44procentní nárůst. 

Nové předplatitele se Netflixu podařilo přitáhnout do značné míry díky nové sérii Bridgerton a dramatu Baby Reindeer. Pomohla také úprava cenotvorby předplatného.

Nárůst platících byl téměř dvojnásobný oproti předpokladům investorů, což je podle analytiků pozitivní zpráva. Předplatitelská báze roste i navzdory omezování možnosti sdílení hesel v rámci jednoho účtu a navzdory zdražování. K němu přistoupila na některých trzích, kde současně nabídla levnější variantu předplatného s reklamami. V zemích, kde Netflix toto sponzorované předplatné nabízí, si jej vybrala necelá polovina předplatitelů.

Ve Spojeném království stojí nejlevnější balíček Netflixu s reklamami 4.99 liber, tedy 150 korun. Stejná nabídka v USA stojí 6.99 dolarů, tedy přes 160 korun. Netflix uvedl, že jeho reklamní model je na vzestupu. Levnější typ předplatného během posledního čtvrtletí vzrostl o 34 procent. Narůst je však natolik rychlý, že má společnost problém se zajištěním dostatečného množství reklamy, které by se divákům zobrazovalo.

Analytik společnosti Third Bridge Jamie Lumley pro BBC uvedl, že reklamní plán Netflixu pomáhá firmě nabírat nové předplatitele, zatím se ale neprokázal z hlediska příjmů. „Amazon udělal v reklamě mnohem větší průlom. Netflix musí na tomto plánu ještě zapracovat, pokud chce být hlavním hráčem,“ dodal.

Streamingový gigant varuje, že následující čtvrtletí může růst právě i kvůli  sponzorovanému předplatnému zpomalit. Vedení společnosti však investorům představilo plán, jak jej následně opět nastartovat. Netflix plánuje výraznou proměnu, která vedle změny cenové politiky spočívá také v rozšíření nabídky platformy. Ta už nemá být pouze místem, kde lidé sledují seriály a filmy, ale také hrají videohry, kterých má výrazně přibýt. K růstu mají pomoci také nové řady úspěšných sérií. Například Emily v Paříži či dystopické série Squid Game.

Za celý rok 2024 očekává Netflix nárůst obratu o zhruba 15 procent. Zisk chce za celý rok zvýšit o šest miliard dolarů. Maximalizování zisku je pro firmu hlavním cílem pro příští rok