Podle vyjádření společnosti chystaný krok „umožní vytvořit jednoduché a intuitivní prostředí pro uživatele napříč službami Google“.
„O sjednocení nás již dlouhodobě žádali nejenom úřady na ochranu osobních údajů v celé Evropě, ale i samotní uživatelé,“ uvedl Google. „Je zcela bezpředmětné hledat ve změnách něco jiného a zároveň, propojování jednotlivých služeb Googlu pro účely vzájemné synergie není žádnou novinkou,“ dodala firma. Již v současnosti je propojený například Gmail s kalendářem nebo kontakty.
Společnost také zdůraznila, že osobní údaje svých uživatelů stejně jako dosud nebude bez povolení dále sdílet. Uživatelé také mají možnost si své údaje z Googlu kdykoli stáhnout.
Propojení dat lépe zacílí reklamu, výhody mají mít i uživatelé
Google už nyní informace o svých uživatelích získává, pro každou službu je ale shromažďuje odděleně. Jejich propojením získá přesnější profil uživatele internetu, což firmě umožní lépe nastavit své reklamy na internetových stránkách, aby oslovily konkrétního člověka.
Tuzemské Národní centrum bezpečnějšího internetu snahu Googlu o vydání jednotných pravidel ochrany osobních údajů podporuje. „V současné době se tato problematika v Evropě dostává do popředí jak ze strany samotných uživatelů, tak Evropské komise. Jsme rádi, že i Google jde správným směrem. Tedy směrem jednotných, srozumitelných a transparentních pravidel pro své uživatele,“ uvedl koordinátor projektu Saferinternet.cz Pavel Vichtera.
Podle společnosti bude propojení údajů o uživatelích znamenat přínos i pro ně samotné. Alma Whittenová z Googlu uvedla, že společnost tak například dokáže upozornit člověka na to, že nestíhá schůzku. Informace získá z jeho kalendáře v Gmailu, z určení jeho polohy pomocí mobilního telefonu, který využívá operační systém Android, a z informací veřejných databází o hustotě dopravy v daném městě.
Data se propojí pouze v rámci jednoho otevřeného prohlížeče
Google ale bude moct informace získávat pouze v okamžiku, kdy některý z uživatelů jeho služeb bude do konkrétní služby přihlášen. Pokud například uživatel bude v jedné záložce prohlížeče přihlášen do e-mailové schránky a ve druhé bude sledovat nějaké video, data se propojí. Pokud si ale ke sledování videa spustí jiný internetový prohlížeč, Google data nezíská.
Firma také uvedla, že do propojení údajů nebude zařazena její platební služba Google Wallet, digitalizovaná knihovna Google Books, ani prohlížeč Chrome.