I z Česka lze jít do nejvyšší ligy. Manažer Productboardu se dostal do obchodního vedení OpenAI

Na jednu z nejvyšších obchodních pozic v OpenAI zamířil Conor Dragomanovich, který donedávna působil jako vicepre

Na jednu z nejvyšších obchodních pozic v OpenAI zamířil Conor Dragomanovich, který donedávna působil jako vicepre Zdroj: Reuters

Jan Sedlák

Česku se obecně daří v technických profesích, jako je inženýrství všeho druhu nebo programování. Řadu českých techniků lze proto najít i ve vedení nadnárodních gigantů, například Aleš Holeček v Microsoftu šéfuje divizi Office. U obchodních pozic je tomu ale spíše naopak, z českých firem do světa na rozdíl od Polska tolik byznysových talentů neodchází. Ale najdou se výjimky. Bývalý viceprezident pražského startupu Productboard zamířil do obchodního vedení americké společnosti OpenAI, která i díky ChatGPT stojí v čele současné revoluce v umělé inteligenci.

Productboard je společně s Rohlíkem a Mews jedním ze tří tuzemských jednorožců, tedy startupem s hodnotou přesahující miliardu dolarů. Firma od investorů typu Sequoia Capital, Index Ventures, Kleiner Perkins nebo Tiger Global Managements posbírala 262 milionů dolarů a byla ohodnocena na 1,7 miliardy dolarů, skoro 40 miliard korun. Podnik vyvíjí cloudový software pro produktové manažery a jejich týmy.

OpenAI ovšem hraje zcela jinou ligu. Společnost už od investorů získala přes 11 miliard dolarů a byla oceněna na zhruba 80 miliard dolarů. Drtivou většinu z toho poslal Microsoft, který si od spojení s OpenAI slibuje vedoucí pozici na rychle se formujícím trhu s umělou inteligencí a velkými jazykovými modely typu GPT. Práce pro OpenAI je v současné době velmi prestižní a je o ni velký zájem.

Na jednu z nejvyšších obchodních pozic v OpenAI nyní zamířil Conor Dragomanovich, který do roku 2023 působil jako viceprezident prodeje v Productboardu. Pak nastoupil do Open AI , kde se vypracoval na ředitele sekce, jež má na starost prodej technologií OpenAI velkým zákazníkům.

„Jsem na něj velice pyšný, Conora jsme profesně vychovali pro velký byznys. Byl to náš první obchoďák. Je to důkaz toho, že i česká firma dokáže produkovat obchodní profesionály na takto vysoké úrovni,“ řekl e15 výkonný ředitel Productboardu Hubert Palán.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!