JOJ Media House má stamiliony na mediální nákupy v Česku

Majitelé tuzemských mediálních firem mají dobrou příležitost zpeněžit své úsilí. Do Čech se vydal na mediální nákupy slovenský holding JOJ Media House, který má podle informací deníku E15 k dispozici stovky milionů korun. První akvizicí se stala společnost BigBoard Praha, silný hráč na trhu outdoorové reklamy. Cena transakce se podle zdrojů E15 pohybovala v desítkách milionů eur.

JOJ Media House se na Slovensku zaměřuje na správu a financování účasti ve společnostech z mediálního průmyslu. Za majitele firmy se prohlašuje podnikatel Richard Flimel. Podle některých spekulací ale za JOJ Media House nebo za jejím financováním stojí finanční skupina J&T. Nasvědčuje tomu i částečné personální propojení. Manažer Peter Korbačka působí v dceřiné firmě JOJ Media House i v J&T Real Estate.

Slovenský holding se bude v Česku poohlížet po všech možných akvizicích z mediální branže. „V současné době se díváme na další aktiva na českém trhu,“ uvedl Flimel. Oživuje se tím spekulace o možném zájmu J&T o televizi Prima. JOJ Media House na Slovensku mimo jiné vlastní Mac TV, držitele licence na vysílání TV Joj a Joj Plus. Ty dříve ovládala J&T.
Prima a Joj v minulosti spolupracovaly při výrobě show Česko Slovensko má talent či pořadu Ano, šéfe! „Spolupracujeme spolu dlouhodobě, existují zde určité lidské vazby. Pokud se vyskytne správná příležitost ve správném čase, je možné, že k nějakému dealu dojde. Momentálně ale není nic na stole,“ uvedl Flimel. V Česku je rovněž na prodej TV Barrandov, kterou vlastní miliardář Tomáš Chrenek.

Přesný objem peněz, který má JOJ Media House na české nákupy, nechtěl Flimel komentovat. Firma v závěru loňského roku vydala prostřednictvím J&T Banky emisi dluhopisů v objemu 25 milionů eur (zhruba 625 milionů korun). „Tato emise neslouží k nákupu akcií,“ podotkl však Flimel.

Nákup firmy BigBoard Praha, který proběhl na počátku roku, uskutečnila za tímto účelem založená firma JOJ Media House CZ. Také další akvizice by měly provést účelově založené české subjekty.

V České republice je na mediálních nákupech i Ringier Axel Springer CZ. Jeho šéfka Libuše Šmuclerová jednala loni na podzim s Chrenkem o nákupu TV Barrandov. Podle informací deníku E15 se však strany nedokázaly dohodnout na ceně.