Kolik toho na TikToku prodá Horst Fuchs? Sociální sítě oživují pozoruhodnou retrovlnu

Zdroj: Tereza Kovandová

Provozovatel TikToku zkouší roztleskat pozoruhodný retrotrend, který by podle listu Wall Street Journal mohla například giganta Amazon výhledově postavit do role dinosaura na pokraji vyhynutí. Tedy za předpokladu, že se trend prodávání zboží přes sociální sítě formou připomínající teleshopping uchytí v Evropě a USA aspoň zčásti tak dobře jako v Číně.

Tam se ročně na trhu s živými prodejními videopřenosy, které pořádají internetové celebrity, protočí stovky miliard dolarů a nejpopulárnější tvůrci (přesnější označení by spíš bylo prodejci) si během jednoho vysílání můžou přijít až na desítky milionů dolarů.

To jsou všechno tak lákavé cifry, že matce TikToku Bytedance stojí za pokus s tímto trendem uspět v odlišném kulturním kontextu. Číňanům nahrává skutečnost, že tady (myšleno v Evropě a USA) nemusejí, jak se říká, vymýšlet kolo. Stačí „jen” navázat na pozapomenutý trend.

Na vlně retra

Západ, Česko nevyjímaje, totiž s obdobou tohoto způsobu prodeje už zkušenosti má. Všem, kteří v devadesátkách užasle sledovali prodejní kreace teleshoppingového císaře Horsta Fuchse a jeho novátorský způsob smažení vajec na kapotě auta, musejí být tiktokové komerční streamy povědomé.

Oč v nich jde? Známá tvář během živého vysílání představuje nějaký výrobek, přičemž prezentaci okořeňuje vlastními zkušenosti a rovnou během přenosu nabízí možnost si produkt objednat.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!