Konkurenční tlak srazil zisk Telefóniky skoro o desetinu, zákazníci přitom přibývají | E15.cz

Konkurenční tlak srazil zisk Telefóniky skoro o desetinu, zákazníci přitom přibývají

Telefónica O2
Telefónica O2
• 
ZDROJ: Euro Jan Rasch

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Zisk Telefóniky Czech Republic loni klesl o 9,2 procenta na 19,78 miliardy korun. Firma přiznává, že výsledky ovlivnila rostoucí konkurence na telekomunikačním trhu. Výnosy se snížily o 3,5 procenta na 50 miliard korun navzdory tomu, že provoz v síti rostl.

OIBDA, tedy provozní zisk před zahrnutím finančních nákladů, daní, odpisů a amortizace, byl nejvyšší ve čtvrtém čtvrtletí, kdy dosáhl 5,1 miliardy korun. Kromě konkurence se na jeho poklesu podepsaly také zásahy regulátora, dodala Telefónica.

Akcionářům chce společnost rozdělit téměř 9,7 miliardy korun, což odpovídá 30 korunám na akcii. Částka se skládá z 20 korun ve formě výplaty dividendy a deseti korun ve formě snížení emisního ážia. Loni firma vyplácela 40 korun. Vedle toho představenstvo rozhodlo o zahájení další části nabývání vlastních akcií až do dvou procent z celkového počtu kmenových akcií společnosti.

Počet mobilních zákazníků loni stoupl o 2,9 procenta na 5,08 milionu. Množství tarifních klientů se zvýšilo o 4,7 procenta na 3,19 milionu. Tarifní zákazníci tak tvoří 62,8 procenta všech zákazníků mobilních služeb O2. Společnosti roste podíl chytrých telefonů v síti O2 i počet zákazníků mobilního internetu.

Míra odchodu zákazníků dosáhla 1,77 procenta, což je o 0,1 procentního bodu méně než v roce 2011. Celkový provoz v mobilní síti O2 vzrostl o 7,1 procenta a dosáhl 9,59 miliardy provolaných minut. Zvýšil se i počet uživatelů internetového připojení xDSL, a to o pět procent na 912 tisíc.

V letošním roce plánuje společnost investice až šest miliard korun, zejména do rozvoje nových technologií a sítí 4. generace LTE.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.